środa, 30 stycznia 2008

100. Tort urodzinowy


Dziś 30 stycznia, a więc wszystko wskazuje na to, że obchodzę dzisiaj swoje urodziny! To już prawie ćwierćwiecze! ;) Świętowanie rozpoczęliśmy tuż po 24:00 (chociaż tak naprawdę świętujemy już od tygodnia ;)). Było wino, tort, cudny prezent od męża i w ogóle mnóstwo przyjemności. Teraz czekam na gości i dzielę się z Wami swoim setnym przepisem :). Tort urodzinowy jest chyba dobrą propozycją na uczczenie okrągłego wpisu?


Tort jest pyszny. Niezbyt słodki, owoce sprawiają, że nie jest mdły i znika błyskawicznie ze stołu. Jeśli chodzi o kremy, to użyłam "półgotowców". Sprawdzają się doskonale, kiedy nie mam zbyt dużo czasu, a oczekuję zadowalającego smaku. Bo tak to już bywa, że jeśli się staram, to często coś nie wychodzi. A tu śmietana nie pozwoli się ubić (na przekór ananasowi ;)), a to krem wychodzi zbyt słodki. A tak mam mój wypróbowany zestaw, który idealnie pasuje do owocowej wersji tortu.


Tak więc zapraszam na kawałek urodzinowego ciacha!


Tort urodzinowy




  • 6 jajek


  • 12 łyżek cukru


  • 6 łyżek mąki tortowej


  • 6 łyżek mąki ziemniaczanej


  • pół łyżeczki proszku do pieczenia


  • 1 opakowanie kremu czekoladowego do tortów (+300 ml mleka)


  • 500 ml śmietany kremówki (ja akurat użyłam ramy cremefine do ubijania)


  • słoiczek konfitury z renklod


  • 100 ml śliwowicy


  • wiórki kokosowe


  • 2 brzoskwinie z puszki


  • 2 kiwi


  • winogrono

Jajka ubić z cukrem. W osobnej misce wymieszać ze sobą mąkę tortową, ziemniaczaną i proszek do pieczenia, dodać do masy jajecznej, wymieszać. Wlać do wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką tortownicy. Piec 20-30 minut w temperaturze 180oC. Upieczony biszkopt pozostawić do ostygnięcia, przekroić na 3 części. Przygotować krem czekoladowy wg przepisu na opakowaniu, śmietanę ubić. Każdy biszkoptowy krążek nasączyć śliwowicą, posmarować konfiturą renklodową. Na pierwszą warstwę nałożyć krem czekoladowy, na drugą śmietanę, całość pokryć śmietaną. Boki obsypać wiórkami kokosowymi. Wierzch udekorować kawałkami brzoskwiń, plasterkami kiwi i winogrona. Smacznego!


Tort urodzinowy


Tort urodzinowy


Tort urodzinowy

8 komentarzy:

grumko pisze...

Wszystkiego Najlepszego z Okazji Urodzin!! Choć nie jestem zbyt wielkim amatorem tortów to muszę przyznać, że w przekroju wygląda bardzo zachęcająco!;-)Pozdrawiam. Andrzej

majanaboxing pisze...

Tort wyglada niezwykle zachecajaco! Slicznie :)
Wyglada na to,ze konczysz dzis 24 lata , z tej okazji zycze Ci wszystkiego co najlepsze i najpiekniejsze, udanych wypiekow, mnostwa radosci i usmiechu! Wszystkiego smacznego!!!

A u nas tez swieto, ale w piątek - urodziny Synka - Szoste :)
Pozdrawiam
Majana

cuda.wianki pisze...

wszystkiego naj! :-)

alinkawyka pisze...

Sto lat, sto lat... Wszystkiego naj... najlepszego z okazji urodzin:)

usmiecham-sie pisze...

Jakie pyszności! A ja tak dawno nie jadłam winogron...

usmiecham-sie pisze...

Och, i zapominalska! Też chciałam się dołączyć do życzeń, sto lat! Juz nie zdążyłam 30, bo minęła północ i teoretycznie jest już jutro, ale podciągnę to jeszcze do dziś :) Najlepszego, Mysza!

mysza_klapsiara pisze...

Dziękuję ślicznie za wszystkie życzenia!

wedelka pisze...

To jeszcze ja..spóźnione ale bardzo szczere życzenia urodzinowe :) Dużo uśmiechu, zdrówka i miłosci :) Sto lat :)