sobota, 19 kwietnia 2008

140. Racuchy z jabłkami

Składniki: 250 g mąki, 2 jajka, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 szklanki mleka, 1/2 szklanki mineralnej wody gazowanej, 3 jabłka, cynamon, cukier puder, olej do smażenia

Mąkę wymieszać z jajkami, solą, mlekiem i wodą mineralną. Ciasto nie powinno być ani za gęste, ani za rzadkie. W razie potrzeby dodać odpowiednio więcej mąki/wody. Jabłka obrać, wykroić gniazda nasienne, pokroić w krążki, posypać cynamonem, połączyć z ciastem. Smażyć na rozgrzanym oleju. Posypać cukrem pudrem. Smacznego!

4 komentarze:

jstnk pisze...

Słyszałam o robieniu racuchów i w ogóle różnego rodzaju placków z użyciem wody mineralnej gazowanej, ale jeszcze sama nie próbowałam. Skoro mówisz, że o niebo lepsze, to coś w tym musi być:) Uwielbiam racuchy, to także jeden ze smaków mojego dzieciństwa!:)

majanaboxing pisze...

Ja rowniez slyszalam o dodawaniu wody mineralnej albo oranżady do wypiekow. Mam jakis przepis na zebre z dodatkiem bąbelkowej oranżady, ale jeszcze nie robilam. Racuchy robila zawsze moja babcia, uwielbiam je. Dawno nie jadlam., Mmmm....az poczulam zapach Twoich racuszkow Myszo :)

mysza_klapsiara pisze...

Coś w bąbelkach musi być. Niewielka zmiana w przygotowaniu, a jakże korzystna!

pinacolada77 pisze...

Tak...na to mam chęć...