środa, 30 kwietnia 2008

145. Pavlova

Składniki: 6 białek, 300 g cukru pudru, 1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej, 1 łyżeczka octu winnego, 500 ml śmietany kremówki, owoce (u mnie maliny)

Białka ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodawać po 1 łyżce cukru pudru. Dodać ocet i mąkę. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, narysować okrąg o średnicy ok. 22 cm, wyłożyć na niego masę. Wstawić do nagrzanego do 1800C piekarnika. Po pięciu minutach zmniejszyć temperaturę do 150oC. Piec bezę około 1,5 godziny. Po tym czasie wyłączyć piekarnik, lekko uchylić drzwiczki, pozostawić do wystygnięcia. Wystudzoną bezę położyć dnem do góry na talerzu, zdjąć delikatnie papier. Bitą śmietanę ubić, wyłożyć na bezę, udekorować owocami. Smacznego!

5 komentarzy:

grumko pisze...

Podobnie jak Ty widziałem ten deser w kilku miejscach i też zamierzamy go zrobić: czekam tylko aż się bardziej rozkręci truskawkowy sezon.

majanaboxing pisze...

Boskie :) nie jadlam, musze kiedys zrobic!

abbra pisze...

Nigdy nie robiłam Pavlovej , ale ostatnio tak często się pojawia na blogach i forach , że chyba w końcu się skuszę i spróbuję :)

kasiaaaa24 pisze...

Ja się szykuję już z dobre pół roku na zrobienie jej :) Co jakiś czas prześladują mnie przepisy a ostatnio naprawdę często. Chyba już najwyższa pora :) A Twoja jest po prostu piękna.

mysza_klapsiara pisze...

To czekam na wasze wypieki! Ja już mam ochotę zrobić Pavlovą raz jeszcze...