wtorek, 6 maja 2008

147. Fusilli ze szpinakiem

Składniki: 500 g fusilli, 125 ml oliwy z oliwek, 2 cebule, 10 filetów anchois, 2 łyżki kaparów, 1 kg szpinaku, 2 ząbki czosnku, 60 g czarnych oliwek

Cebulę obrać, pokroić drobno, podsmażyć na 2 łyżkach oliwy. Dodać kapary, anchois, smażyć razem 5 minut. Następnie wlać 2 łyżki gorącej wody i dusić 10 minut. Szpinak posiekać, zblanszować, odsączyć. Pozostałą oliwę rozgrzać w rondelku, dodać rozgnieciony czosnek, podsmażyć na złoto. Dodać szpinak, wymieszać. Makaron ugotować, odcedzić, wymieszać ze szpinakiem. Podawać polany sosem z cebuli, kaparów, anchois i posypany oliwkami. Smacznego!

6 komentarzy:

majanaboxing pisze...

Ostatnio tez mi sie szpinak spodobal. W sumie dopiero niedawno jadlam go po raz pierwszy.
A fusilli ze szpinakiem wyglada cudnie ! :)

usmiecham-sie pisze...

Mmmm, szpinak. Mam bzika na jego punkcie :)

jstnk pisze...

No to ja nie będę oryginalna jak napiszę, że za mną też ostatnio chodzi szpinak..:) Na razie robiłam tylko naleśniki ze szpinakiem, ale takie fusilli kusi baardzo:)

mysza_klapsiara pisze...

Ja dopiero jakieś dwa lata temu odkryłam szpinak i pokochałam od razu. Rewelacja!

Gość: pyra, 77-253-21-24.adsl.inetia.pl pisze...

a może być oliwa z czegoś innego niż oliwki??
oliwa jest zawsze z oliwek, nie trzeba tego zaznaczać
w przeciwieństwie do oleju, który może być np. ze słonecznika, z orzecha włoskiego itd.

mysza_klapsiara pisze...

@pyra: To, że przekopałeś/przekopałaś chyba wszystkie przepisy, to widzę. Że czepiasz wszystkiego, też zauważyłam. Pretensje co do nazwy "oliwa z oliwek" powinieneś/powinnaś jednak zgłaszać nie do mnie. Wszyscy posługują się taką nazwą, bo potocznie oliwą nazywany jest też zwykły olej. Odsyłam do słownika języka polskiego.