środa, 3 września 2008

192. Razowe ciasto meksykańskie (Wholemeal Mexican cake)


Ingredients: 2 cups wholemeal flour, 1/2 cup all-purpose flour, 1/2 cup cocoa, 1 teaspoon baking powder, 2 teaspoons baking soda, 2 tomatoes, 2 cups brown sugar, 3 eggs, 1,5 cups oil, 1 teaspoons ground sweet pepper, 1 teaspoon vanillia extract, salt glaze: 1,5 bar dark chocolate, 1/4 cup water, 1/4 teaspoon chili

In a small bowl, combine flours and cocoa, add baking powder and soda. Peel and blend tomatoes, set aside. In a large bowl, beat sugar and eggs with an electric mixer until fluffy. Add flour and cocoa, tomatoes, pepper, salt and vanillia extract, and mix well. Spread slightly the batter in the pan. Bake in preheated to 160oC oven for about 50 to 60 minutes. Cool, Serve with glaze made of water, chili and melted chocolate.

9 komentarzy:

atina_bc pisze...

Wszystkiego dobrego z okazji ukończenia 2 latek:-) Mam nadzieję, że Twój blog będzie istniał jeszcze wiele, wiele lat i tego Ci życzę:-) Zauważyłam, że zmieniłaś nazwę bloga - czy to z okazji rocznicy, czy może zmieniłaś już wcześniej a ja dopiero teraz zauważyłam? :-)

mysza_klapsiara pisze...

dziękuję za życzenia! Co do nazwy, to już jakiś czas temu pożegnałam się z nazwą "Kulinarne wyzwania...", przy okazji urodzin zafundowałam sobie jedynie nowy nagłówek. Żeby było bardziej elegancko i jeszcze bardziej prosto. Pozdrawiam ciepło.

wedelka pisze...

Ja równiez składam serdeczne życzenia :) A co do ciasta, zapowiada się niezwykle ciekawie: bo i pomidory, i chili i czekolada...Niezłe połączenie :) Pozdrawiam ciepło :)

atina_bc pisze...

Nie jest ze mną aż tak źle - że zrezygnowałaś z nazwy "Kulinarne wyzwania..." to zauważyłam już jakiś czas temu:-) O ile się nie mylę, to później był sam Knedlik, a teraz rzeczywiście jest krótko i elegancko. Muszę sobie zmienić w zakładkach:-)

malta_79 pisze...

Super to ciasto! Fantastyczne połączenia! Takie niepokojące!

notme-gotuje pisze...

Pysznie! Talerzyk tez mi sie podoba - te kolorki razem ladnie ze soba ''graja'' :))

majanaboxing pisze...

Myszko, wszystkiego najlepszego z okazji Rocznicy Prowadzenia Bloga!!! :)))
Ciasto wygląda przepysznie, ciekawa jestem jego smaku. To dla mnie całkowita nowosc - ciasto z mąki razowej , z dodatkiem pomidorków , wow! Koniecznie musze wypróbowac . Obawiałam sie kiedys baby z majonezem, potem ciasta marchewkowego, wszystkie były super, wiec z pomidorkiem na pewno bedzie extra! :)
Pozdrawiam Cie.

Gość: Marysia, 81-7-92-43.static.zebra.lt pisze...

Ja tez widzialam ten przepis w Kuchni ale nawet nie zauwazylam ze sa pomidory ! Musi byc intrygujacy smak !

zemfiroczka pisze...

Wszystkiego najlepszego, najsłodszego i najsmaczniejszego :) Dobrego gotowania, pięknych zdjęć i weny :) I dłuuuugiego pisania jeszcze :)

Muszę zmienić nazwę w zakładkach na nową ;)

pozdr