sobota, 4 września 2010

Pizza z serem pleśniowym i żurawiną

Camembert i żurawina - to zdecydowanie udany duet. Świetnie smakuje na świeżej bagietce wyjętej prosto z pieca, ale również na domowej pizzy. Dzisiaj przeprowadziłam mały eksperyment - dodałam do klasycznej wersji pizzy jeszcze jeden składnik - plasterki kiełbasy (ot tak, w ramach weekendowego czyszczenia lodówki ;)).

Pizza wyszła naprawdę smaczna, smak naturalnego camemberta przyjemnie współgrał z mozarellą i kwaśną żurawiną, a delikatna, niezbyt mocno przyprawiona kiełbasa była fajnym urozmaiceniem klasycznego smaku.

Pizzę przygotowałam w ramach akcji promocyjnej serków President, przy okazji której chciałam zaprosić wszystkich do konkursu organizowanego przez Dorotę, ambasadorkę marki. Po szczegóły zapraszam na blog autorki, do Pozytywnej Kuchni. Do wygrania kilka zestawów serów pleśniowych President.

Pizza


300 g mąki
15 g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
1/3 łyżki soli
160-200 ml wody
1 serek camembert naturalny President
1 małe opakowanie jogurtu greckiego
mozarella
kawałek kiełbasy pokrojonej w plasterki
1/2 słoiczka żurawiny
sól
pieprz

Drożdże rozetrzeć z cukrem, odstawić ma kilka minut. W międzyczasie przesiać mąkę i sól do miski, zrobić dołek w środku. Drożdże razem z wodą wlać do dołka, wymieszać składniki, a następnie wyrabiać kilka minut do czasu, aż ciasto będzie gładkie i sprężyste. Ciasto pozostawić do wyrośnięcia na około 30-40 minut.

Ciasto rozwałkować, wierzch posmarować sosem przygotowanym z jogurtu greckiego wymieszanego z odrobiną soli i pieprzu. Na wierzchu pizzy ułożyć plasterki kiełbasy, camemberta i mozarelli, kilka łyżek żurawiny, całość posypać pieprzem i solą. Piec około 30 minut w nagrzanym do 200 st C piekarniku.

5 komentarzy:

karmel-itka. pisze...

wygląda obłędnie!
podoba mi się pomysł na tę pizzę. intrygująca. ciekawe, jak smakuje ;] oj, bardzo mnie to ciekawi! mmm...

Majana pisze...

Wygląda pysznie. Takiej pizzy jeszcze nie jadłam.
Pozdrawiam:)

Paula pisze...

smakowita!

dorota20w pisze...

chętnie bym spróbowała !

Magda K. pisze...

poszukuję nowych smaków pizzy i ten bardzo mi się podoba, jestem zainteresowana