wtorek, 26 lutego 2008

113. Sushi

Składniki: 5 płatów nori, 250g ryżu do sushi, 1 łyżka octu ryżowego, 1 łyżka sosu sojowego, 2 łyżki cukru, 150 g wędzonego łososia, 1 awokado, 1/2 ogórka zielonego, wasabi, sos sojowy

Ugotować ryż do sushi według przepisu na opakowaniu, dodać ocet, sos sojowy i cukier, wymieszać. Łososia, awokado i ogórka pokroić w długie paski. Chłodny ryż nakładać na płaty nori (na 2/3 powierzchni), po środku ryżu ułożyć łososia, awokado i ogórka, brzeg bez ryżu zwilżyć lekko wodą i zwinąć od strony ryżu za pomocą maty bambusowej. Pokroić na kawałki za pomocą ostrego noża bez ząbków. Podawać z sosem sojowym wymieszanym z odrobiną wasabi. Smacznego!

5 komentarzy:

malta_79 pisze...

Zarąbisty szablon! Piękne przepisy! Zatkało mnie!

skoraczek pisze...

Mniam, mniam. Uwielbiam sushi domowej roboty :-D Twoje na pewno też jest pyszne. Wygląda przepięknie :-D

iceberg33 pisze...

dzien dobry, przyszlam na obiadek :)
ja bym cie do KUCHN (pisma znaczy sie) jakbym mogla, zatrudnila ;))). fajne przepisy, piekna estetyka calego bloga i super zdjecia. zdjecie sushi mnie znokautowalo, podgladam juz pare miesiecy, ale dopiero teraz komentuje, naprawde swietne! no i pozdrawiam

usmiecham-sie pisze...

O, a ja dziś mam zamiar zrobić sushi :)

Gość: sushiman, 188.33.101.2* pisze...

Taki przepis to sobie w buty wsadź, będziesz wyższy. Przepis na sushi to dobre przygotowanie ryżu + wasabi, nori i sos sojowy, reszta może by dowolna (byle świeża).