środa, 27 lutego 2008

116. Babeczki z chilli

Składniki: 125 g gorzkiej czekolady, 125 g masła, 150 g mąki, 2 łyżki kakao, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 łyżeczka chilli, szczypta soli, 125 g migdałów, 2 jajka, 100 g brązowego cukru, 250 ml mleka, bita śmietana do dekoracji

Czekoladę z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej. Mąkę przesiać do miski, dodać kakao, proszek do pieczenia, chilli i sól. Dodać posiekane migdały, wymieszać. Ubić jajka, cukier i mleko na średnich obrotach. Dodawać na przemian suche składniki i czekoladę. Gdy masa będzie gładka i kremowa nakładać do foremek wysmarowanych masłem lub wyłożonych papilotkami. Piec ok. 20 minut w temperaturze 180oC. Wystudzone dekorować bitą śmietaną. Smacznego!

6 komentarzy:

majanaboxing pisze...

Jak mocno czekoladowe to muszą byc super!!!

malta_79 pisze...

Moje ulubione połączenie - czekolada i czili :)

cuda.wianki pisze...

a ja jeszcze nie probowalam takiego polaczenia i wlasciwie nawet nie wiem czy dam rade? bywaja stereotypy, ktorych boje sie przelamac... :-(

usmiecham-sie pisze...

A ja połączenia jeszcze nie próbowałam, ale wiem, że jest pyszne. Ale nie, próbowałam w czekoladzie z chilli. Ale w deserach własnych jeszcze nie :)

kot_maurycy pisze...

Teraz modne są takie połączenia czekolady z niestandardowymi dodatkami, jak choćby czekolada z solą morską.

skoraczek pisze...

Czysta dekadencja. Zdecydowanie muszę wyprobować ten przepis. Połączenie chilli z czekoladą jest fantastyczne. To po prostu czary i magia ;-)