środa, 11 czerwca 2008

158. Spaghettini z czosnkiem i chili (Spaghettini with garlic and chili)

Ingredients: 375 g spaghettini, 80 ml extra-virgin olive oil, 50 g butter, 4 cloves of garlic (chopped), 4 red chili (deseeded and finally chopped), 140 g bread crumbs, 1/2 cup diced fresh parsley, 2 teaspoons Zest of limon (finely grated)

Cook the pasta in boiling, salted water for 1 minute less than the directions. At the same time heat half of the olive oil in a skillet over medium heat, add butter. When the oil is hot, add the garlic, chili and the bread crumbs and cook, stirring well. When the bread crumbs is light brown, remove the skillet from the heat. Drain the pasta and transfer to a warmed serving bowl. Add the contents of the skillet, rest of the olive oil, zest of limon and parsley and toss well. Season with salt. Makes 4 servings. Bon apetit!

10 komentarzy:

Gość: karolcia, ip-89.171.114.242.crowley.pl pisze...

wygląda super, uwielbiam pasty, w których sos tylko oblepia makaron. Mam tylko pytanko, czy nie wychodzi zbyt ostre? ja ostre uwielbiam, ale mój mąż niestety nie...

mysza_klapsiara pisze...

@karolcia: Danie nie wychodzi zbyt ostre, dla pewności można dać mniej papryczek. Daj znać, jak smakowało!

negresca pisze...

Spodobał mi się ten przepis i zrobiłam go od razu. Przepyszne! Moje danie nie było ostre, bo nie miałam papryczek chili, użyłam zwykłej papryki posiekanej. Ale sama idea dania jest super!

mysza_klapsiara pisze...

@negresca: cieszę się, że danie smakowało. :)

cuda.wianki pisze...

ja juz kiedys robilam podobny makaron, rzeczywiscie smakuje wybornie! :-)

Gość: karolcia, ip-89.171.114.242.crowley.pl pisze...

Ja też wreszcie zrobiłam porcję na 1 osobę, niestety robiłam na oko, bo nie mam żadnych miarek, więc wyszło trochę za dużo bułki tartej. Poza tym pycha, najpierw dodałam jedną papryczkę ale było za słabe więc starłam trochę suszonej przyprawy chili. Jak dla mnie mogłoby byc nawet więcej. Prosta i szybka potrawa, pycha.

mysza_klapsiara pisze...

@cudawianki: :)
@karolcia: Fajnie, że smakowało. Proporcje można spokojnie dostosowywać do upodobań. Świetnie spisują się też tutaj płatki chilli, ale warto próbować, żeby potrawa nie okazała się zbyt ostra.

dorota20w pisze...

zrobiłam
przez pomysłę zamiast 14dag wsypałam 140 dag bułki, trzeba posolic i zwiększyć ilośc chilli
pycha !!!

Gość: aisha23, ewo12.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

Zrobiłam dziś to danie i muszę przyznać rewelacyjne nie jest strasznie syte i tłuste nakarmiłam cała rodzinę i połowę zostało musiałam do potrawy dodać ketchup bo niestety według tych proporcji smaku nie miało na 10 dałabym 5 ..

mysza_klapsiara pisze...

@aisha: Tłuste? Dziwię się, bo z takiej ilości tłuszczu i bułki tłuste być nie powinno. Bułka idealnie wchłania tłuszcz, więc może jednak zmieniałaś coś w proporcjach? Albo po prostu Twoja rodzina nie przepada za tego typu makaronem, skoro do smaku dodawałaś ketchup. Pozdrawiam ciepło.