wtorek, 12 sierpnia 2008

188. Bliny malinowe (Raspberry blins)


Ingredients: 300 g raspberries, 3 eggs, 50 g sugar, 125 g mąki, pinch of salt, 1 vanillia sugar, 200 ml milk

Whip egg white into a froth, add sugar and vanillia sugar. In a separate bowl mix together yolks, milk, salt and flour. Mix gently with white froth. Add raspberries. Lightly butter the skillet. Heat skillet over medium heat. For each blintz, pour about 1 tablespoon of batter into the skillet. Cook blintz until lightly browned. Sprinkle with sugar.

6 komentarzy:

Gość: ulla, 212.160.148.17* pisze...

ale bliny robi sie na drozdzach
i ich charakterystyczna cecha jest to, ze sa albo cale albo czesciowo z maki gryczanej
to raczej sa amerykanskie pancakes

mysza_klapsiara pisze...

@majana: Koniecznie wypróbuj, bo są pyszne.
@ulla: Nie wszystkie bliny robi się na drożdżach i nie wszystkie są z mąki gryczanej. Nazwa bliny to określenie na całą rodzinę "placków" - ziemniaczanych, drożdżowych, gryczanych, itd. Cytując za wspominaną we wpisie książką: "Blinów jest wiele rodzajów (z różnej mąki, z ciasta na przykład zaparzanego, nadziewane już podczas smażenia). Mogą być podawane także na słodko. Smaży się je wtedy często od razu z owocami (...). Odmianą blinów są też blincziki, czyli naleśniki". Fakt, tradycyjnie bliny robi się z mąki gryczanej lub z połączenia mąki pszennej i gryczanej. Ale spotykane też są bliny w całości przygotowane z mąki pszennej. Inne źródła podają, że bliny sporządzane są też chociażby z kwaśnego mleka i z odrobiny startego ziemniaka, nie używa się wówczas drożdży. Spotkałam się też z przepisami z użyciem sody. Nie jestem znawcą kuchni rosyjskiej, powołuję się jedynie na to, co przeczytałam. Ale nie ważne jaka jest nazwa, ważne że smakują wyśmienicie!

zemfiroczka pisze...

Moja ś.p. babcia kiedyś, a teraz mama robi bliny z...tartych ziemniaków-rewelacyjne z pewnym tajemnym dla mnie sosem ;)

A te malinowe już zapisuję do rychłego zrobienia :)

pozdr

Gość: ulla, 212.160.148.17* pisze...

pozwole sie nie zgodzic
ksiazek przykladow nie dam bo wszystkie jakie znam sa po rosyjsku
ale to jest przepis na wyrob blinopodobny
napewno uroczy i smaczny ale mimo to blinopodobny

bliny wywodza sie z poganskiej tradycji maslenicy i sa albo pszenno-gryczane albo gryczane na drozdzach :-)

reszta to wariacje na temat blinow

malta_79 pisze...

O rajusku! Jutro robię ! Kupiłam własnie malynky! I dymam to (przepraszam za słownictwo) czy to bliny, blinczki, czy wyrób blinopodobny.

malta_79 pisze...

Właśnie skończyłam jeść bliny malinowe (nie wchodząc w szczegóły terminologiczne). Zdecydowanie nie są to pankejksy, bo tych w zyciu się najadłam. Tak jak pisała Mysza - są zwarte, mniej puszyste.... Alw za to bajecznie smakuja na sniadanie :) moje były w wersji zgodnej z metoda Montignaca :)