sobota, 27 września 2008

200. Lavash Crackers - wrześniowe wyzwanie Daring Bakers (Daring Bakers September challenge)

To mój pierwszy raz z krakersami! Naprawdę! ;) Okazji miałam mnóstwo, ale nigdy nie zebrałam się za ich pieczenie. Ale od czego są wyzwania Daring Bakers! Wrześniowe wyzwanie okazało się bardzo proste i najmniej pochłaniające czas ze wszystkich czterech, w których brałam udział. Nieco nagimnastykowałam się przy wykrawaniu różnych kształtów, ale było warto. Różne kształty, różne smaki krakersów. Wyzwanie dawało pewną dowolność w doborze smaku, dodatków, salsy, więc pokusiłam się o przygotowanie krakersów z solą morską, ostrą papryką, serem, ziołami, makiem. Podałam je z pikantną pomidorową salsą. Zniknęły w oka mgnieniu, co z pewnością świadczy o ich smaku. Sekretem przepisu jest niezwykła kruchość krakersów, uzyskana dzięki rozwałkowaniu ciasta na jak najcieńszy placek. Reszta zależy już jedynie od inwencji i wyobraźni kucharza!




It's the first time I've made the crackers. I have never try to do them, although I had many occassions to try different recipes. Daring Bakers Septemper challenge gave me the opportunity to try my baking skills. The challenge was easy. I've made savory versions with salt, poppy seed, cheese, herbs and hot pepper. Different tastes, different shapes. And hot tomatoe salsa.

Składniki: 1,5 szklanki mąki chlebowej, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki suchych drożdży, 1 łyżka cukru, 1 łyżka oleju, 1/3 szklanki wody, ser, mak, zioła, papryka, sól

W misce wymieszać ze sobą mąkę, sól, drożdże, cukier, olej i wodę (tyle, aby powstała zwarta kula). Zagnieść dobrze ciasto, przełożyć do naoliwionej miski, przykryć folią, pozostawić do wyrośniecia na około 90 minut- ciasto powinno podwoić swoją objętość. Rizwałkować ciasto na bardzo cieniutki placek, wykrawać różne kształty, posypać dowolnymi dodatkami. Umieścić na papierze do pieczenia, piec 15-20 minut w nagrzanym do 180Cpiekarniku. Podawać z dowolną salsą.

The recipe in English you can find here.


2 komentarze:

notme-gotuje pisze...

Ah jakie smaczne i ladne zmiany tu widze :))
Dokladnie MALTA chrup, chrup ja tez je zrobie :)

Gość: Shellyfish, fbl77-1-88-163-1-155.fbx.proxad.net pisze...

Your crackers look just beautiful! Great work on this month's challenge! And bravo for 200 posts!