czwartek, 6 listopada 2008

220. Zupa koperkowa

WERSJA DO DRUKU




To już moja piąta propozycja z okazji akcji Gotujemy po polsku! zaproponowanej przez Irenę i Andrzeja. Zielona, aromatyczna, domowa koperkowa. Jest prosta w przygotowaniu i należy do grona przepisów błyskawicznych. Ja podaję ją zawsze z domowymu lanymy kluskami, ale tylko od waszej wyobraźni zależy, co stanie się partnerem ciepłej zielonej. Chociaż kluski lane pasują tutaj idealnie! Duże i gęste, takie... domowe i polskie :).

Koperkową przygotowuję najczęściej latem, kiedy na straganach znaleźć mogę wielkie pęczki koperku. Teraz trzeba trochę poszukać, ewentualnie kupić więcej pęczków. Ale za to gwarantuję, że smak lata przywołać można na pewno.




Składniki: 2 litry rosołu, 3 duże pęczki koperku, 3 jajka, 4 łyżki mąki, sól, pieprz, 100 ml śmietany kremówki

Koperek umyć, drobno posiekać. Następnie dodać do gotującego się rosołu, gotować jeszcze 5-10 minut, doprawić do smaku solą i pieprzem. Przygotować kluski. Jajka roztrzepać, dodać szczyptę soli, mąkę, wymieszać. Wlać na gotującą się zupę, gotować jeszcze kilka minut. Na końcu dodać śmietanę. Smacznego!


Gotujemy po polsku - 24.10. - 09.11.2008r.

5 komentarzy:

Gość: robaczek15, pc241.quarto.pl pisze...

ja też dzisiaj mam pomidorową zupkę z bazylią, ale koperkową bardzo lubię i tylko z lanymi kluskami :D

notme-gotuje pisze...

Moda na zupki, a koperek swietnie pasuje :))

zemfiroczka pisze...

Ależ dawno nie jadłam! A to jedna z tych ekspres-zupin ;)

pozdrówka!

aga-aa pisze...

czy też to słyszysz jak te kluski wołają do MNIE zjedz mnie? daj trochę ;)

mysza_klapsiara pisze...

To następnym razem zapraszam Was na talerz pysznej domowej zupki! ;)