piątek, 7 listopada 2008

222. Banana burger

WERSJA DO DRUKU




Banany należą do moich ulubionych owoców. Lubię te intensywnie żółte, dojrzałe, ale nieprzejrzałe, słodkie, lekko twarde. Odkrywam ich uroki w kuchni, bo nadają smak nie tylko potrawom słodkim. Dzisiaj prezentuję boskie burgery bananowe. Przepis podpatrzyłam w książeczce promocyjnej bananów Chiquita (zresztą najlepszych moim zdaniem), modyfikując go nieco. Są pyszne. Połączenie słodkich bananów i kotletów drobiowych smakuje naprawdę wybornie. Musicie spróbować. A już w grudniu szykuję wspólne gotowanie z bananem w roli głównej. O szczegółach napiszę wkrótce. Mam nadzieję, że zabawa będzie przednia i że po raz kolejny powstanie niemały zbiór cudownych przepisów. Wszak razem możemy wiele! :)


Składniki: 1 duży banan (np. Chiquita), 250 g filetów z kurczaka, 2 bułki hamburgerowe, 2 plastry sera typu cheddar, 2 liście sałaty, pomidor, 1 mała cebula, 3 łyżki bułki tartej, 1 roztrzepane jajko, oregano, sól, majonez

Kurczaka zmielić w maszynce do mięsa, cebulę drobno posiekać. Wymieszać razem z jajkiem, bułką tartą, solą, pieprzem i oregano. Uformować 2 okrągłe kotlety, smażyć z dwóch stron na rozgrzanej oliwie. Banany pokroić w plasterki, pomidora również. Bułki rozkroić, na spód każdej położyć kotleta, następnie plasterki banana i po plasterku sera. Włożyć do nagrzanego piekarnika. Kiedy ser się roztopi, wyjąć bułki z piekarnika, ułożyć sałatę i plasterki pomidora, posmarować majonezem, złożyć bułki. Podawać ciepłe. Smacznego!

6 komentarzy:

grumko pisze...

Gotowanie z bananem w roli głównej jest fajnym pomysłem. Co do burgera to rzeczywiście musi bardzo smaczny. Myśmy z okazji Ziemniaczanego Tygodnia zrobili kotleciki gdzie oprócz kartofli i kurczaka były właśnie banany i to połączenie nam smakowało.

zemfiroczka pisze...

Bananować będziemy? Super!

pozdrówka!

malta_79 pisze...

bananowy jest po prostu zywot mój... lala... A zrobisz II dni kawy?

aga-aa pisze...

też uwielbiam banany, a te burgery hmmm...
o tydzień bananowy powiadasz, mam nadzieje, że sie na niego załapię

edysia79 pisze...

Oj kusisz tymi burgerami... jestem bardzo ciekawa jak smakują.
Bananowe wspólne gotowanie bardzo mi się podoba, na pewno się przyłączę :)

mysza_klapsiara pisze...

To jak dopracuję szczegóły, powieszę baner i dam znać. @malta: kolejnych dni kawy nie planuję. Zdradziłam kawę na rzecz banana. Ale mam nadzieję, że akcja, jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli, będzie dla Was atrakcyjna. :)