piątek, 14 listopada 2008

231. Ciasto czekoladowe z colą

WERSJA DO DRUKU




Weekend z colą czas zacząć! Zabawę rozpoczynam przepysznym, mocno czekoladowym ciastem czekoladowym z colą. Kiedy zobaczyłam je na blogu Agatek, wiedziałam od razu, że muszę je upiec. Jest banalne w wykonaniu, każdy poradzi sobie z nim bez trudu, a doznania smakowe - hmmm... Tych, którzy smaku coli nie lubią, zapewniam, że jest on zupełnie niewyczuwalny. Cola nadaje ciastu pyszystość, a karmelowa słodka polewa jest cudownym dopełnieniem czekoladowego smaku. Same ochy i achy, ale zupełnie zasłużenie :).





Składniki: 250 g miękkiego masła, 250 g mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 300 g cukru brązowego, 3 łyżki kakao – z czubkiem, szczypta sody, 200 ml coli, 75 ml mleka, 2 jajka, kilka kropel aromatu waniliowego, polewa karmelowa: 1 czekolada z karmelem, 2 łyżki śmietany kremówki

Mąkę, cukier, kakao, proszek i sodę wymieszać razem. Masło, colę, mleko, aromat i jajka wymieszać osobno, dodać do suchych składników, delikatnie połączyć. Przełożyć do wysmarowanej masłem i posypanej mąką tortownicy. Piec w nagrzanym do 180 stopni C piekarniku ok. 40 min. Wystudzić.


Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać śmietanę, wymieszać. Wylać gorące na ciasto. Smacznego!

13 komentarzy:

grumko pisze...

Znamy, znamy i nam również to ciasto smakowało;-) Przy okazji napiszę, że ten przepis ostatnio zaczął robić furorę wśród naszych znajomych z pracy. Nie żebyśmy go jakoś specjanie promowali, ale ludzie przeglądając bloga sięgają właśnie po to ciasto, a z efektu są bardzo zadowoleni, więc przepis idzie dalej w świat.

proces7 pisze...

"Cola nadaje ciastu pyszystość"

Ciastu i ciału, nieprawdaż?

Gość: pycha, cid247.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

A ta czekolada karmelowa, do polewy to musi być taka nadziewana karmelem, np. wedla?

mysza_klapsiara pisze...

@grumko: ja też przepis już puściłam w świat :), zobaczymy, czy innym zasmakuje
@majana: zajrzałam od razu :)
@proces: ano tak ;), chociaż to jak każda przyjemność
@pycha: tak nadziewana, innej zresztą nigdy nie widziałam. Przez to nadzienie, polewa jest dosyć rzadka, ale za to pyszna!

wedelka pisze...

Wygląda baaaardzo apetycznie :) Miałam również upiec to ciasto w ramach "Weekendu.." ale w końcu zdecydowałam się jednak na muffinki :) Pozdrawiam ciepło :)

zemfiroczka pisze...

Ja też będę robić, chyba dziś nawet- w colę już się obkupiłam ;)

pozdrówka!

ps. Myszo jak masz możliwość, to skasuj mnie jako gościa a ten zostaw ;) Blox się mnie dzisiaj nie słucha....

malta_79 pisze...

Fantastyczne! Ja musze wymyslić coś z cola...

andzia-35 pisze...

Jest bardzo smaczne. Też je wczoraj upiekłam.

atina_bc pisze...

A to ciasto kusi mnie i kusiu:) bardzo apetyczne zdjęcia:)

Gość: pani.sliwka, chello089078115033.chello.pl pisze...

Z powodu braku wagi, zrobilam jak to zwykle bywa na tzw. oko, dodalam jednak wiecej kakao i starta na tarce gorzka czekolade. Zrezygnowalam z polewy, bo moim zdaniem ciut za slodka. I zamiast tortownicy zrobilam muffinki.
PYCHA!

ukryta pisze...

:) smakuje rzeczywiście świetnie
jednak mi się robi zakalec. po upieczeniu opada. no i pęka na wierzchu :(

kombinowałam już trochę - moze masło rozpuścić? może jajka ubić? ale na 3 razy mieliśmy 3 pyszne czekoladowe zakalce :D

albo muszę eksperymentować dalej, albo poszukac czegoś innego.

a ciasto jest świetne z jeszcze jednego powodu:

mój nastoletni syn chce uczyć się gotować i piec, chwalebna to rzecz.
ale wiecie jak to jest - zwyczajne rzeczy są nudne.
a "ciasto z kokakolą" - brzmi świetnie :D
i jak to brzmi /tutaj lekka nutka nonszalancji/:
- nie mogłem wczoraj wpaść do ciebie, bo piekłem "ciasto z kokakolą" ;)

pozdrawiam
KFK

Gość: magda, 82-160-49-59.tktelekom.pl pisze...

jeśli ktoś lubi czekoladowe ciasta to polecam. Trochę jednak zmodyfikowałam przepis i zamiast cukru brązowego dodałam 200g zwykłego cukru, a ciasto i tak wyszło słodkie. Przy miksowaniu konsystencja jest dośc gęsta więc podlałam wiecej coli ale za to dodałam pól łyżeczki sody żeby napewno nie wyszedł zakalec. POLECAM!

Gość: hang, 0x5da04b36.cpe.ge-0-2-0-1109.arcnqu2.customer.tele.dk pisze...

ciasto jest pyszne! zrobilam je jako welcome back cake dla znajomych i wsz bardzo smakowalo. Ciasto jest megapuszyste i rozplywa sie w ustach.
lekko zmodyfikowalam przepis: zamiast 300g brazowego cukru dodalam 230g bialego i zamiast czekolady karmelowej dodalam zwykla ciemna czekolade.
pozdr