czwartek, 11 grudnia 2008

251. Śledzie po kaszubsku

WERSJA DO DRUKU




kalendarzPiernik z powidłamiŁazanki z kapustą Sernik limonkowySłonecznikKonfitura z pomarańczyDomowe krówkiMuffiny bożonarodzenioweMuffiny bananoweZakwas na barszczGrzany cydrŚledzie po kaszubskuPierogi z kapustą i grzybami

Długo zastanawiałam się, jakie śledzie przygotować. Najbardziej lubię śledzie w zalewie octowej, ale w tym roku naszła mnie ochota na śledzie w oleju. Przejrzałam kilka przepisów i wybrałam ten na śledzie po kaszubsku. Czy rzeczywiście są po kaszubsku ;), tego nie wiem, ale najważniejsze, że zapowiadają się apetycznie. Na razie próbowałam jedynie cebulowego "przybrania". Nie wiem, czy to dzięki czerwonej cebuli jakiej użyłam, czy może sekretem są śliwki, ale smakowało mi bardzo. Teraz czekam na dzień świąteczny i konsumpcję. Mam nadzieję, że smak mile mnie zaskoczy.

Śledzie są moją jedenastą propozycją Kulinarnego kalendarza adwentowego. Jak ten czas szybko leci!




Składniki: 500 g solonych śledzi , 1 kg cebuli, 1 mały koncentrat pomidorowy , garść śliwek suszonych , 1 ogórek kiszony , pieprz, sól , majeranek , 150 ml oleju, mleko do namoczenia śledzi

Śledzie moczyć w mleku od godziny do 12 godzin, w zależności od słoności, pokroić na kawałki. Cebulę pokroić w ćwierćplasterki i dusić na oleju. Przyprawić solą, pieprzem i odrobiną majeranku. Następnie dodać pokrojone śliwki i ogórka. Dusić do momentu, aż śliwki i ogórek zmiękną. Dodać koncentrat pomidorowy, zamieszać. Układać warstwami w wyparzonym słoiku - cebula - śledzie - cebula. Smacznego!

7 komentarzy:

grumko pisze...

Masz rację w kwestii tego czy te śledzie są rzeczywiście po kaszubsku;-) My znamy i lubimy rybki pod tą samą nazwą, ale przepis jest zgoła inny;-) Najważniejsze, żeby były smaczne czego Tobie i wszystkim konsumującym życzę!!

atina_bc pisze...

bardzo smacznie się zapowiadają:)

mysza_klapsiara pisze...

@grumko: Ja śledzie po kaszubsku znam jako śledzie w czerwonej zalewie, ale raczej płynnej, nie opierającej się głównie na cebuli. Ale widziałam, że Wasze po kaszubsku są zupełnie inne :). Zobaczę w wigilię, jak jest ze smakiem. Mam nadzieję, że będą dobre!
@atina: mam nadzieję, że będą równie dobrze smakować.

majanaboxing pisze...

Lubie, nawet bardzo! :)

zemfiroczka pisze...

Moje były bez śliwek i ogórków. Rzeczywiście smakują dobrze.

pozdrówka!

Gość: aga, 77-253-112-245.adsl.inetia.pl pisze...

Ja robię te śledzie nie z śliwkami i ogórkiem ,a z rodzynkami ,są naprawdę smaczne
Po raz pierwszy robiąc je nie mogłam sobie wyobrazić smaku śledzi na słodko,ale są znakomite

mysza_klapsiara pisze...

@aga: ja już niedługo przekonam się, jak smakują. Ale przypuszczam, że będą pyszne!