piątek, 26 grudnia 2008

267. Pierogi z łososiem





Pierogi te podałam na wigilijnej kolacji obok tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami. Bardzo nam smakowały. Można je podać w wersji najprostszej - prosto z wody, ale doskonale smakują też podsmażone na odrobinie tłuszczu i posypane cebulką dymką lub koperkiem. To moja kolejna świąteczna potrawa, przygotowana w ramach wspólnego świątecznego gotowania.




Składniki: 500 g mąki, 1 jajko, 3/4 szklanki wody, 2 łyżki oleju, białko do sklejania pierogów, 150 g świeżego łososia, 150 g łososia wędzonego, pęczek koperku, sól, pieprz

Z mąki, jajka, oliwy i wody zagnieść ciasto na pierogi. Za pomocą szklanki wycinać kółka, nakładać farsz przygotowany ze zmielonego łososia i posiekanego koperku, doprawionych solą i pieprzem. Pierogi zlepiać, używając roztrzepanego białka. Gotowe pierogi gotować we wrzącej, osolonej wodzie około 5-8 minut od wypłynięcia. Smacznego!


6 komentarzy:

tilianara pisze...

Mniam :) Fajnie jest też czasem wypróbować coś nowego w tradycyjnej wigilii :)))

majanaboxing pisze...

Fajny pomysł ! :)))))))))

atina_bc pisze...

Uwielbiam pierogi, a ten pomysł bardzo mi się podoba:)

manajka pisze...

Kiedyś jadłam takie łososiowe pierogi w knajpie i bardzo mi smakowały. W najbliższej przyszłości pewnie zagoszczą i na moim stole, własnoręcznie robione. :D pzdr

zemfiroczka pisze...

Marzą mi się takie. Zrobię je kiedyś, wcześniej niż później ;)
Fajny reniferek :))

pozdrówka!

atina_bc pisze...

Myszko życzę dużo szczęścia w Nowym Roku!