czwartek, 1 stycznia 2009

268. Paszteciki z kapustą i pieczarkami





I zaczynamy kolejny rok. Mam nadzieję, że będzie obfitował w same przyjemne chwile. Życzę tego sobie, ale i wszystkim Wam, czytelnikom mojego blogu. Niech spełnią się wszystkie Wasze marzenia.

Poniżej prezentuję przepis na pyszne paszteciki. To już moje kolejne podejście do tych przekąsek i kolejny wypróbowany przepis na "pasztecikowe" ciasto drożdżowe. Wypatrzyłam je u Liski i jak na razie wydaje mi się idealne. Chrupkie, lekkie, pyszne.

To moja jedna z propozycji w ramach świąteczno-noworocznej zabawy kulinarnej.




Składniki: Ciasto: 450 g mąki, 150 ml mleka, 1/2 łyżeczki soli, 1 łyżeczka cukru, 30 g swieżych drożdży, 2 jajka, 1 czubata łyżka oleju, 1 jajko wymieszane z 1 łyżką wody do posmarowania wierzchu Farsz: 500 g pieczarek, 500 g kiszonej kapusty, 1 cebula, ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, sól

Drożdże wymieszać z cukrem. Kiedy staną się płynne, dodać mleko, mąkę, sól i dokładnie wymieszać. Następnie dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie ciasto. Włożyć do miski, odstawić do wyrośnięcia na około 1 godzinę.

W międzyczasie przygotować farsz. Pieczarki obrać, drobno pokroić, podsmażyć na łyżce masła lub oleju z pokrojoną w kostkę cebulą. Kapustę ugotować do miękkości, dodając ziele i liść laurowy. Następnie odcedzić, pokroić, dodać do pieczarek i cebuli. Wszystkie składniki farszu podsmażać jeszcze chwilę na patelni. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Rozwałkować wyrośnięte ciasto na okrągły placek o grubości ok. 0,5 cm. Powycinać nożem od środka placka trójkąty, nakładać na nie farsz, zawijać od grubszej strony. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować rozmąconym jajkiem. Piec w temperaturze 190 stopni C na złoty kolor (około 20-30 minut). Smacznego!

11 komentarzy:

tilianara pisze...

Mmm, zakochałam się w te Święta w pasztecikach wszelkiej maści :) Pięknie wyglądają :)))

kaktussss pisze...

Piękne Ci wyszły! :)


Szczęśliwego nowego roku!

kachna.pl pisze...

O paszteciki a moje czekają na wklejenie do bloga ;)
Dzisiaj wcinałam z barszczem...
Pozdrawiam
Kasia

majanaboxing pisze...

Myszko ja bym się chetnie wprosiła na pasztecika , uwielbiam je , a sama jeszcze nie robiłam :)

grumko pisze...

To sobie noworoczne pozazdrościmy;)

notme-gotuje pisze...

To wersja z moim ulubionym farszem, jednak w tym roku zrobilam z tylko pieczarkami, bo kapustki nie mialam, ale teraz juz ja mam, wiec moge sobie takie pysznosci przygotowac. :) :)

Pozdrawiam!

anecik-79 pisze...

śliczne paszteciki :)

zemfiroczka pisze...

I u Ciebe paszteciki! A dopiero co u Tilii się zajadałam nimi ;))

pozdrówka noworoczne!

atina_bc pisze...

paszteciki wyglądają pysznie, ale zdjęcie jest obłędne:) Pozdrawiam noworocznie:)

Gość: zielona_natka, f143-062.opera-mini.net pisze...

Wyglądają niezwykle smakowicie! No i to niesamowite zdjęcie!

Gość: , bmq210.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

ciasto do dupy bo wychychodzi jak na lane lkuski a po zatym wiecej mąki trzeba...!!!