środa, 4 lutego 2009

280. Pasta z twarożku ołomunieckiego


Serek ołomuniecki to ser o intensywnym, wyrazistym smaku. Cytując za foodlexicon należy do "grona serów z kwaśnego mleka, dojrzewających z udziałem czerwieni serowej". Jego skórka jest gładka, lekko brązowa, jasnożółty miąższ jest bardzo miękki i elastyczny. Nie wszyscy go lubią. Słony, lekko pikantny pikantny smak w połączeniu z bardzo intensywnym zapachem nie wszystkim przypada do gustu. Mnie akurat smakuje, ale mój mąż podchodzi do tego czeskiego specjału dosyć niechętnie.

Na bazie serka ołomunieckiego przygotowałam pastę do kanapek. Przepis pochodzi z wspominanej niżej "Kuchni czeskiej". Bardzo dobra pasta. Warto spróbować, chociażby z ciekawości ;).







Składniki: 125 g twarożku ołomunieckiego, 25 g miękkiego masła, 1 łyżka kwaśnej śmietany, 2 łyżki jasnego piwa, 1/2 drobno posiekanej szalotki, 2 łyżki posiekanego szczypiorku, 1/2 łyżeczki słodkiej papryki, sólm kminek, pieprz

Masło i twarożek dokładnie rozetrzeć widelcem, połączyć z piwem i śmietaną. Następnie dodać szalotkę i szczypiorek. Wymieszać wszystkie składniki. Doprawić do smaku solą, kminkiem i pieprzem. Smacznego!

3 komentarze:

Gość: asieja, xdsl-9295.elblag.dialog.net.pl pisze...

chętnie bym spróbowała z ciekawości właśnie :) bo nigdy nie jadłam takiego serka..

majanaboxing pisze...

och, poproszę takiego serka! :) Tak apetycznie wygląda, mniam!:)

Gość: Bohumil, 78-105-221-77.zone3.bethere.co.uk pisze...

Mniam Palce lizac! Mozna takze wzbogacic dodajac lyzke musztardy oczywiscie najlepiej czeskiej! pozdrawiam