środa, 4 lutego 2009

281. Česnečka


O zupie czosnkowej słyszałam wiele dobrego. Do tej pory nie miałam jednak przyjemności spróbować, jak smakuje. Szukając odpowiedniego przepisu, nie wiedziałam, na jaki się zdecydować. Z ziemniakami czy z grzankami? Z mięsem czy bez? Z serem czy może z jajkiem? Wybrałam jeden podstawowy, znaleziony na stronie ekucharka :). Komentarze pod przepisem są pozytywne, do przepsiu dołączone jest nawet wideo ;) (!). Nie mogłam więc nie spróbować ;) Wprowadziłam swoje modyfikacje i wyszła pyszna aromatyczna zupa, idealna na zimowe popołudnie. Jeszcze do niej wrócę. Jak tylko potrzebna będzie nam solidna dawka czosnku. :)








Składniki: 1,5 l bulionu, 300 g obranych ziemniaków, 1 główka czosnku, 1/4 łyżeczki majeranku, 1 łyżka tłuszczu, 1/4 łyżeczka mielonego pieprzu, 1/2 łyżeczki mielonego kminku, sól, 1 roztrzepane jajko, grzanki

Ziemniaki pokroić w kostkę, ugotować w bulionie. Następnie dodać łyżkę tłuszczu (masło, smalec), majeranek, pieprz, kminek i sól do smaku. Kiedy ziemniaki będą miękkie, dodać roztrzepane jajko. Gotować 2-3 minuty. Dodać poszatkowany czosnek, zamieszać. Gotować jeszcze 2-3 minuty. Podawać z grzankami. Smacznego!



6 komentarzy:

tilianara pisze...

Pięknie podana ta pyszna zupka :) I u mnie zagościła ostatnio i wszyscy się nią zajadaliśmy :)

majanaboxing pisze...

Pięknie wygląda w tym chlebku! Zjadłabym, bo ja jeszcze jej nigdy nie próbowałam. Piękne zdjęcia Myszko :)

atina_bc pisze...

Też za mną chodzi:) Pysznie wygląda:)

majanaboxing pisze...

Myszko, posłałam Ci już maila z moimi propozycjami do Tygodnia Kuchni Czeskiej :))
Dziękuję za wspólne, wspaniałe pichcenie :))

zemfiroczka pisze...

Prawda, że czosnkowa potrafi być smaczna? ;)

Gość: gosc, 77-98-47-120.cable.ubr05.harb.blueyonder.co.uk pisze...

Zupa wyśmienita! Zrobiłam ją z ciekawości..teraz wiem ze naprawdę jest smaczna! :)