czwartek, 19 lutego 2009

282. Pieczone pączki

Prace nad czeskim podsumowaniem swoją drogą, ale w Tłusty czwartek świętować trzeba. Mam zamiar najeść się do syta ;), wszak dobrobytu nigdy za wiele. W tym roku przygotowałam dwa rodzaje pączków. Tradycyjne, smażone w głębokim tłuszczu i pączki pieczone. Widziałam, że Dorota z blogu moje wypieki również przygotowała pieczoną wersję czwartkowych pyszności. Ja skorzystałam tym razem z przepisu z zeszłorocznej lutowej "Kuchni". I tak do wypróbowanych już pączków marokańskich i tradycyjnych dołączyły dwa kolejne. To co, świętujemy!




Składniki: 160 ml ciepłego mleka, 70 g cukru, 7 g suszonych drożdży, 50 g masła, 500 g mąki, pół łyżeczki soli, szczypta gałki muszkatołowej, 1 jajko, około 50-60 g rozpuszczonego masła, szklanka drobnego cukru, 2 łyżeczki cynamonu

Drożdże rozpuścić w 1/4 mleka i pozostawić na około 10 minut. Masło roztopić, wymieszać z pozostałym mlekiem. Mąkę wymieszać z solą, gałką muszkatołową, cukrem. Dodać roztrzepane jajko, masło z mlekiem i drożdże. Wyrobić gładkie ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce pod przykryciem na około 1 godzinę (w tym czasie ciasto powinno podwoić swoją objętość).

Następnie ciasto wyłożyć na blat oprószony mąką, rozwałkować na grubość 1-1,5 cm. Dużą okrągłą foremką wycinać z ciasta kółka, a w nich drugą, mniejszą, dziurki. Tak przygotowane pączki pozostawić do napuszenia na około 1 godzinę. Piec 20 miniut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C.

W międzyczasie roztopić masło, a cukier wymieszać z cynamonem. Upieczone pączki pozostawić do wystygnięcia na 5 minut. Każdy posmarować masłem z dwóch stron i posypać cukrem z cynamonem. Smacznego!


6 komentarzy:

zwegowani.pl pisze...

fajnie, że nie tylko smażymy, ale i pieczemy :) niefajnie, że w taki dzień nie można się pączkom oprzeć :D same nawołują - tym bardziej, że zdjęcia super, i aż chce się wyciągnąć rękę po jednego :)

majanaboxing pisze...

Myszko, cudne są Twoje pączusie! :))

zemfiroczka pisze...

Ja właśnie kupiłam pieczone i na dodatek bez cukru pudru i żadnego lukru - i stwierdzam, że takie są zdecydowanie najlepsze :)

Gość: asieja, chello089079183191.chello.pl pisze...

myszko, ale one mają piękną skórkę,
taką błyszczącą

ps. śliczny kubek w tle :-)

Gość: MissVanity, aqy189.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

a te piękne kubeczki można wiedzieć skąd? ;)

mysza_klapsiara pisze...

Dziękuję za komplementy :) A kubeczek w Duka kupiony :)