środa, 25 marca 2009

Scarcella z Puglii

Przepis na wielkanocne jajka pieczone w piecu wyszperałam jeszcze w zeszłym roku i postanowiłam, że za rok koniecznie wypróbuję je tuż przed świętami.


Scarcelle to jajka w skorupkach mocowane na kawałku słodkiego ciasta, pieczone w piekarniku. Zdaniem Tessy Capponi tak przygotowywane jajka nabierają szczególnego aromatu i przechodzą smakiem ciasta. Czy tak jest naprawdę, nie wiem. Jak dla mnie nie smakowały jakoś diametralnie inaczej, ale za to wyglądały ładnie. Myślę, że jest to fajna alternatywa dla tradycyjnych jaj świątecznych, jakie podaje się u nas na Wielkanoc.


Przepis jest moją pierwszą propozycją w ramach kulinarnych zabaw Olgi i Olicruz.




Scarcella

Źródło przepisu: "Kuchnia", marzec 2008

Ilość porcji: 6

Czas przygotowania: 60 minut

Składniki:


  • 300 g mąki

  • 100 g cukru

  • szczypta soli

  • 8 jajek

  • 2 łyżki oliwy

  • 2 łyżki mleka

  • skórka otarta z 1 cytryny

  • odrobina mleka do posmarowania


Sposób przygotowania:

Mąkę wymieszać z cukrem i solą oraz dwoma jajkami. Następnie dodać oliwę, mleko, skórkę cytrynową i wyrabiać do momentu uzyskania lśniącego, gładkiego ciasta. Przykryć ciasto folią i włożyć do lodówki na 30 minut.


Następnie cienko rozwałkować i wykrawać dowolne kształty (takiej wielkości, żeby zmieściły się na nich jajka). Na środku każdego z nich układać dobrze umyte surowe jajko, przymocować dodatkowo paskami z ciasta. Posmarować mlekiem, posypać cukrem, piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 20 minut.



[print_link]

4 komentarze:

OlaCruz pisze...

Wżyciu nie jadłam pieczonych jajek! Zaciekawił mnie ten sposób :) Ciekawe czy wyszły na twardo czy na miękko po tych 20 minutach? Pewnie na twardo. Rzeczywiście, bardzo ładnie wygląają :)

mysza klapsiara pisze...

@OlaCruz: Po tych 20 minutach w piekarniku jajka wychodzą zdecydowanie na twardo. Przed włożeniem do piekarnika też się nad tym zastanawiałam. Ale temperatura i dosyć długi czas pieczenia robi swoje. Przypuszczam, że spokojnie starczyło by im nawet mniej minut, ale ciasto potrzebuje tych dwudziestu, żeby się upiec i lekko zarumienić.

Majana pisze...

Wow, jakie piękne! Nigdy nie jadłam takich jajek . Swietna propozycja Myszko , jak zawsze ciekawie :)

2 smaki » Podsumowanie konkursu na prostą potrawę z jajek pisze...

[...] Scarcella [...]