poniedziałek, 31 sierpnia 2009

Zapiekanka z cukinii

Jeszcze do niedawna się nie lubiłyśmy. Wydawała mi się mdła, bez charakteru.Chociaż pełno jej było na straganach na pobliskim targu, mój wzrok nigdy się na niej nie zatrzymywał. Na szczęście do czasu. Okazało się, że potrafi nadać potrawom odpowiedniego charakteru. No i że potrafi być smaczna!


Tak więc zaczyna powoli zadomawiać się w naszej kuchni. Jest już nie tylko dodatkiem do dania głównego, ale również jego głównym składnikiem. Zapiekana z pomidorami i fetą smakuje wspaniale. Jakby wiedziała, że musi idealnie komponować się w inaugurującym popisowym daniu zapiekanym w nowo zakupionym ceramicznym naczyniu ;). Idealnie!



Zucchini casserole
Inspiracja: miesięcznik "Kuchnia", wrzesień 2009
Porcje: 2-4
Czas przygotowania: 50 minut
Składniki:


  • 500 g cukinii

  • 100 g fety (w oryginalnym przepisie sera koziego)

  • 300 g pomidorów

  • 2 jajka

  • 125 ml śmietany 18%

  • 2 garście pestek słonecznika

  • sól

  • pieprz

  • masło do wysmarowania formy



Cukinie pokroić wzdłuż na 4 plastry, posmarować masłem  i ułożyć w natłuszczonym masłem naczyniu do zapiekania. Piec 15 minut  w piekarniku nagrzanym do 220 stopni C.



Następnie wyjąć naczynie z pieca, posypać cukinię pokruszonym serem i sparzonymi, pokrojonymi w kostkę pomidorami.



Śmietanę wymieszać z jajkami, solą i pieprzem. Tak przygotowaną mieszankę wylać na zapiekankę. Na wierzchu posypać ziarnami słonecznika. Zapiekankę wstawić jeszcze raz do piekarnika i piec kolejne 20 minut.


Zucchini casserole


[print_link]

Pomidorowy Sezon 2009 cukiniowy sierpień

7 komentarzy:

Gosi@ pisze...

cukinia jest wspaniala...cudowna....przepyszna ..... :) :)
oj tak i takie zapiekanki to tygryski lubia najbardziej :)
Pozdrawiam :)

Majana pisze...

Pyszniutka zapiekanka! Baaardzo lubię cukinię chyba w każdej postaci :)
Pozdrawiam:)

aga-aa pisze...

ja też przez długi czas nie znałam się z cukinią, a potem nie lubiłam, ale rok temu ją pokochałam i teraz nei ma dnia by nie leżała w lodówce jakaś świeża sztuka :)
zapiekanka na pewno jest pyszna
spróbuj grillowaną cukinie, jest boska w smaku

asiejka pisze...

takie danie kojarzy mi się z latem
te kolory
te smaki

oby więcej takich dań,
które sprawiają że polubisz cukinię

Smak Imprezy.pl » Podsumowanie zabawy Pomidorowy Sezon 2009 pisze...

[...] Zapiekanka z cukinii [...]

pomidorkowy krem | Kremy dla Kobiet.pl pisze...

[...] Zapiekanka z cukinii [...]

Okiełznać zimowe ciało « Szara Myszka pisze...

[...] Zapiekanka z cukinii fot. dziennik.pl [...]