poniedziałek, 9 listopada 2009

Leniwe

W ubiegłym roku z ogromną przyjemnością dołączyłam do zabawy Ireny i Andrzeja, w tym również mam w zanadrzu kilka pysznych, tradycyjnych propozycji. Pierwsza z nich to leniwe. To jeden z tych smaków, które pamiętam jeszcze z czasów podstawówki ;). Proste, a jakie smaczne!
To moja pierwsza propozycja w ramach zabawy Gotujemy po polsku, która odbywa się pod patronatem serwisu zpierwszegotloczenia.pl.


Leniwe


Składniki: 500 g ugotowanych ziemniaków, 500 g półtłustego twarogu, 3 jajka, 3 łyżki mąki pszennej, 3 łyżki ziemniaczanej, cynamon


ziemniaki przepuścić przez praskę, dodać zmielony twaróg, mąkę, szczyptę cynamonu, ubite osobno żółtka i pianę z białek, wymieszać, zagniatając gładkie ciasto. W razie potrzeby dodać więcej mąki.

Z przygotowanego ciasta uformować wałek, pokroić na kawałki (w kształt kopytek). Kluski wrzucać na gotującą się, osoloną wodę. Gotować około 3 minut od czasu wypłynięcia. Podawać polane stopionym masłem i posypane cukrem.


Gotujemy po polsku! - edycja II

2 komentarze:

Grazyna pisze...

O, to takie "ruskie-leniwe". Pyszne są :)

ewa-r pisze...

u mnie też były leniwe :-) , moje dzieci uwielbiają - ja jeszcze dodaję zrumienioną bułkę tartą :-), pozdrawiam