czwartek, 4 marca 2010

Zupa szpinakowa z chili i imbirem

Koniec lenistwa, czas udać się do kuchni :D. A że sypnęło ostatnio śniegiem, koniecznie trzeba się rozgrzać. Zupą szpinakową na przykład. Szpinak z dodatkiem chili i imbiru naprawdę smakuje rewelacyjnie.


Spinach soup


Zupa szpinakowa z imbirem i chili /inspiracja miesięcznik "Kuchnia", marzec 2010/


Składniki:


2 duże cebule
8 ząbków czosnku
1 zielona papryka
1 czerwona papryka
6 ziemniaków
1 papryczka chili
300 g szpinaku
łyżeczka startego imbiru
2 liście laurowe
natka pietruszki
2,5 l bulionu drobiowego (ja użyłam 2 bulionetek Knorr)
sól
pieprz


Cebulę pokroić w drobną kostkę, zeszklić na 2 łyżkach oleju w dużym garnku. Następnie dodać posiekane ząbki czosnku i chili, podsmażać wszystko razem około minuty. Dodać liść laurowy, imbir, pokrojoną w paski czerwoną i zieloną paprykę, zalać połową bulionu. Kiedy papryka zmięknie, dodać obrane i pokrojone na ćwiartki ziemniaki, uzupełnić resztą bulionu. Całość gotować do czasu, kiedy ziemniaki będą miękkie. Po tym czasie dodać umyty i posiekany szpinak, gotować jeszcze 2-3 minuty. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Zupę podawać posypaną natką pietruszki.


[print_link]

7 komentarzy:

mysza klapsiara pisze...

Zapraszam :D

blue_megi pisze...

no proszę, od dwóch dni wertuję "kuchnię" i jej nie wypatrzyłam... chyba się wproszę na talerz gorącej zupy :)))

Macio pisze...

Mniamć !!! Musi być pyszna :)

Pozdrawiam !!!

asiejka pisze...

oo.. i te kawałeczki ziemniaków
pyszne zupa na rozgrzanie
a ja wciąż mam nadzieję, że śnieg więcej nie sypnie..

aga-aa pisze...

to ja tez się wpraszam :)

Ola pisze...

Takiego połączenia smaków jeszcze nie próbowałam. Brzmi zachęcająco.

mysza klapsiara pisze...

@zapraszam Was w takim razie wszystkie dziewczyny :D