poniedziałek, 24 września 2007

36. Cynamonki


Razem z mężem jesteśmy smakoszami dobrej parzonej kawy, a do kawy najlepsze są proste ciasteczka. Kto lubi cynamon, nie będzie mógł się im oprzeć. Przepis na 50 sztuk ciasteczek.



  • 22,5 dag mąki

  • szczypta soli

  • 2 łyżeczki mielonego cynamonu

  • 25 dag masła

  • 25 dag cukru

  • 2 jajka

  • aromat waniliowy

Mąkę przesiać do miski, dodać sól, cynamon. Masło utrzeć na puszysty krem. Ucierając nadal, dodać cukier. Masa ma być jasna i gładka. Ubić jajka z kilkoma kroplami aromatu waniliowego, dodać do masła, utrzeć. Do masy maślanej dodać mąkę z cynamonem i solą. Mieszać drewnianą łyżką do czasu aż powstanie głądkie ciasto. Pod koniec ciasto można wyrobić rękoma. Jeśli ciasto będzie bardzo kleiło się do rąk, można podsypać je mąką. Ciasto podzielić na cztery cześci, z każdej utoczyć wałek o średnicy 5 cm. Zawinąć w folię aluminiową i wstawić do lodówki. Gdy ciasto będzie twarde, nożem podzielić na plasterki grubości 6 mm. Ułożyć krążki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok. 10 minut w temperaturze 160oC do czasu aż ciasteczka będą jasnozłote.








3 komentarze:

asiulini pisze...

Ja mam ostatnio jakąś manię ciasteczkową, zrobiłam ostatnio cynamonki drożdżowe, ale tak średnio mi smakowały :( Muszę spróbować kruchych... A tak na marginesie to zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy nie lubią cynamonu - dla mnie szarlotka bez cynamonu to nie szarlotka ;)

mysza_klapsiara pisze...

Dla mnie też. A cynamon uwielbiam. Codzienna filiżanka kawy pachnie nim nieziemsko...

Gość: nati, 77-253-139-157.adsl.inetia.pl pisze...

te ciasteczka sa pyszne ale trzeba dodac wiecej maki i wtedy sa dobre oraz mniej cukru i wtedy sa przepyszne