środa, 31 października 2007

57. Camembert panierowany z sosem ziołowym


Uwielbiam panierowanego camemberta, ale za każdym razem gdy go przygotowywałam, zaliczałam jakąś wpadkę. A to panierka ledwie trzymała się na serze, a to spód aromatycznego krążka przybierał piękny kolor czerni. Okazało się, że diabeł tkwi w szczegółach. Podwójna panierka rozwiązała mój problem w zupełności. A camembert z nutką ziołowego sosu, po prostu pysznie...



  • camembert

  • 1 jajko

  • kilka łyżek bułki tartej

  • bazylia

  • olej

  • 1/8 szklanki gęstej śmietany

  • 1/4 szklanki majonezu

  • sok z cytryny

  • ulubione zioła (ja użyłam mieszanki ziół do sałatek Kamisa)

  • sól, pieprz

Jajko roztrzepać, dodać posiekaną bazylię. Ser obtoczyć w jajku, bułce tartej. Powtórzyć czynność dwukrotnie. Smażyć na rozgrzanym oleju do czasu, aż panierka przybierze złoty kolor. Śmietanę wymieszać z majonezem, dodać sok z cytryny (ok. 1 łyżeczki), zioła. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Podawać z ciepłym camembertem. Smacznego!



camembert

Brak komentarzy: