niedziela, 16 grudnia 2007

88. Drink z białej herbaty


Czasami gazetki promocyjne mają świetne przepisy ;). Dziś prezentuję jeden z nich - drink z białej herbaty. Doskonale rozgrzewa w zimowe dni. Jest pyszny. Polecam! Przepis na 4 porcje.



  • 2 torebki herbaty Lipton White Tea

  • 80 ml śliwowicy

  • 8 łyżeczek miodu

  • 2 cytryny

  • 1 pomarańcza

  • szczypta cynamonu

  • małe opakowanie cukru waniliowego

Wycisnąć sok z pomarańczy i jednej cytryny. Herbatę zaparzyć 1/2 l wrzątku, dodać miód, sok z cytryny i pomarańczy, cukier waniliowy, cynamon, wymieszać. Pozostałą cytrynę pokroić na cząstki, włożyć do wysokich szklanek. Tuż przed podaniem połączyć śliwowicę z herbatą i wlać do szklanek. Udekorować śliwkami suszonymi nabitymi na laskę cynamonu. Podawać ciepły lub gorący, w zależności od upodobań. Smacznego!


Drink z białej herbaty

Drink z białej herbaty

11 komentarzy:

majanaboxing pisze...

Myszko, piekny ten drink z bialej herbatki, napilabym sie :)
A i tło masz piekne na swoim blogu :) Swiatecznie wszedzie :)

malta_79 pisze...

A musi byc akurat white tea z liptona? Bo mam taka kupowana w herbatach świata...

damalek pisze...

Mmmmm... poprzestudiowaniu kilku stron Twoich zapisek, jestem przekonana, że nieraz zaczerpnę pomysły od Ciebie. Bardzo spodobał mi sie drink -> mam silne postanowienie przyrządzenia przyszłemu mężowi :) Tym samym deklaruję wierne podglądanie smacznych notatek :)

Jutka - zagorzała wielbicielka kuchennych pyszności.

Pozdrawiam

damalek pisze...

Aha... dołączam się do kulinarnych akcji blogowych, a co :)

mysza_klapsiara pisze...

@malta: Nie musi ;). Akurat taką miałam w swoich zapasach, a i przepis znalazłam w gazetce promującej produkty liptona. Każda biała się nada :)
@damalek: W takim razie zapraszam częściej i do zobaczenia już 21 XII!

majanaboxing pisze...

Kurcze, moze i ja sie przylacze do tej wspolnej akcyjki :)
A jesli nie uda mi sie niczego upiec kawowego ?

mysza_klapsiara pisze...

@majanaboxing: Wystarczy pyszna poranna kawa ;). W każdym bądź razie zapraszam serdecznie!

majanaboxing pisze...

Dzis dostalam ta gazetke co Ty i jest tam przepis na ten drink. Musze powiedziec, ze Twoj drink jest piekniejszy niz w gazetce :)

Mają tam jeszcze inne fajne przepisy, moze cos wyprobuje :) Pozdrawiam mocno,Majana

adrijah pisze...

właśnie zerknęłam do gazetki i widzę pewną niezgodność.. napisałaś "zaparzyć 1 1/2 l wrzątku" a w gazetce jest "w 1/2 litra wrzątku". Użyłaś 1,5l czy tylko tak Ci się napisało?

mysza_klapsiara pisze...

@adrijah: pomyłka, powinno być 1/2. Dziękuję i poprawiam!

Gość: anty_kup, got194.internetdsl.tpnet.pl pisze...

te dwie czarne kupy nabite na patyczek nie wyglądają apetycznie O.o