niedziela, 20 stycznia 2008

97. Ptysie

Ptysie nieodłącznie kojarzą mi się z osiedlową piekarnią i gigantycznymi okazami tego typu słodkości. Chociaż nigdy jakoś wielce za nimi nie przepadałam, to ostatnio zdecydowałam się spróbować przygotować je samodzielnie. I wiecie co, wyszły pyszne! :) Z pewnością jeszcze nie raz powstaną w naszym domu. Z wypełnieniem można poeksperymentować i wybrać to, które najbardziej wam odpowiada. Ja proponuję krem budyniowy. Pycha!
Ciasto:

  • 1 szklanka wody

  • 125 g margaryny

  • 4 jajka

  • 1 szklanka mąki
Krem:

  • 0,5 l mleka

  • 1 budyń śmietankowy

  • 1,5 łyżki mąki

  • 0,5 szklanki cukru pudru

  • 250 g masła

Wodę gotować w rondelku z margaryną, dodać mąkę i energicznie wymieszać. Ciasto powinno odchodzić od brzegów rondelka. Pozostawić do ostygnięcia. Miksować, dodając po jednym jajku. Nałożyć do szprycy, wyciskać na blaszkę. Piec ok. 30 miniut w temperaturze 200oC. Po ostygnięciu każdego ptysia przekroić na dwie części. Przygotować krem - z podanej ilości mleka odlać pół szklanki, resztę zagotować.Do odlanego mleka dodać budyń i mąkę, wlać do gotującego się mleka, dobrze wymieszać. Wystudzić. Masło rozetrzeć z cukrem do białości i połączyć z ugotowanym budyniem. Ostudzić. Nadziewać ptysie, gotowe posypać cukrem pudrem. Smacznego!


ptysie


Ptysie

7 komentarzy:

anjaak_net pisze...

Ptysie wyglądają przecudownie :)

majanaboxing pisze...

Sliczne te ptysie :) Mnie kojarza sie z dziecinstwem, mama czesto nam robila jak bylismy mali :)
Ja nie wiem,czy potrafie je sama zrobic , czas chyba sprobowac...

Gość: kruszynka, apn-77-113-197-132.gprs.plus.pl pisze...

nie bardzo rozumiem...jak masło gotowac z margaryną? nic nie ma o masle wsród składnikw..

mysza_klapsiara pisze...

@kruszynka: margarynę z wodą miało być. Już poprawiam :)

Gość: ola, nat035.net.pulawy.pl pisze...

a trzeba do nagrzanego piekarnika wstawiać?

mysza_klapsiara pisze...

@ola: Tak :)

Gość: , 79.162.172.25* pisze...

Jak mam gotować masło z margaryną.Coś jest nie tak.