wtorek, 12 lutego 2008

105. Sałatka z kurczakiem


Przepis na tę sałatkę podpatrzyłam na cudawiankowym blogu. Tak jak napisałam w komentarzach do wpisu, sałatka idealnie nadaje się na lekki obiad. Chociaż my pałaszowaliśmy ją jeszcze na śniadanie ;). Pycha!


Sałtaka z kurczakiem



  • 1 pierś z kurczaka
  • makaron z dwóch zupek chińskich (ja użyłam łagodnej warzywnej i ostrej curry)
  • kilka płatków papryki konserwowej
  • puszka zielonego groszku
  • puszka kukurydzy
  • 4 jajka
  • pięć łyżek majonezu
  • oliwa
  • przyprawa do kurczaka
  • sól
  • pieprz

Makron rozkruszyć. Dodać groszek, kukurydzę, pokrojoną paprykę. Jajka ugotować, ostudzić, pokroić w kostkę, dodać do pozostałych składników. Pierś z kurczaka przekroić wzdłuż na pół, posypać przyprawą i podsmażyć na oliwie. Kiedy kurczak wystygnie, pokroić na kawałki. i dodać do pozostałych składników sałatki. Dodać majonez, doprawić solą i pieprzem. Wstawić na kilka godzin do lodówki. Smacznego!


Sałatka z kurczakiem


Sałatka z kurczakiem

6 komentarzy:

majanaboxing pisze...

Uwielbiam salatki. Twoja jest bardzo interesujaca z tym makaronem z zupek chinskich :) Musze wyprobowac! :-) Pozdrawiam.

dadd pisze...

Brzmi smakowicie. Tylko nic nie piszesz o zalewaniu makaronu wrzątkiem, Ma pozostać chrupki i zmięknąć od wilgoci z innych składników sałatki, czy też należy go po pokruszeniu sparzyć - jak w klasycznej zupce "chińskiej"?

mysza_klapsiara pisze...

@majanaboxing: Koniecznie wypróbuj! Czekam na efekty!
@dadd: Makaronu nie trzeba zalewać wrzątkiem. Zmięknie od innych składników.

cuda.wianki pisze...

ciesze sie,ze Ci smakowala.ja obecnie kombinuje nad wlasna wersja salatki "chinskiej",bo tamta byla podpatrzona...jak tylko cos fajnego wymysle,na pewno dam znac! i jak sama powiadasz,takie salatki mozna smialo podac na obiad,a do tego jak widac na Twoich zdjeciach np. tost. swietny pomysl!coraz czesciej przekonuje sie,ze obiad to nie tylko pierwsze danie lub drugie...
pozdrawiam :-)

Gość: prodi, 80.54.190.23* pisze...

Bardzo mi smakuje :) Zrobiłem jej na tyle dużo że jem ją już trzeci dzień i jeszcze mi się nie znudziła :) Tylko jest trochę wg mnie za "sucha". Może więcej majonezu?

Gość: hellki, ip-82-177-249-144.assat.pl pisze...

aby sałatka nie była za sucha majonez najlepiej wymieszac z małym naturalnym jogurtem