sobota, 9 lutego 2008

104. Zapiekanka z gruszek


Północ wybiła, a my z mężem nadal w kuchni! ;) Ale czy można się oprzeć cudownemu połączeniu smakowemu, jakim jest duet gruszek i kasztanów? Dla mnie rewelacja. Przepis z lutowej Kuchni.


Zapiekanka z gruszek i kasztanów




  • 75 g obranych orzechów włoskich


  • 6 dojrzałych gruszek


  • 100 g masła


  • 12 kasztanów z puszki


  • 1 laska wanilii


  • 100 g bułki tartej


  • 150 g mąki

Orzechy zgrillować na suchej patelni, ostudzić i posiekać. Gruszki obrać, pokroić w kostkę, wycinając najpierw środki i pestki. Formę do zapiekanki posmarować masłem, ułożyć gruszki, posypać pokruszonymi na drobne cząstki kasztanami. Laską wanilii rozciąć, wyłuskać z niej ziarenka i posypać nimi owoce. Całość wymieszać. Bułkę tartą połączyć z posiekanymi orzechami, mąką i resztą posiekanego masła. Rozetrzeć w dłoniach, aż do uzyskania konsystencji grubego piasku. Posypać tym zapiekankę. Piec 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180oC. Zapiekankę podawać przestudzoną z lodami waniliowymi lub polaną słodką śmietanką. Smacznego!


Zapiekanka z gruszek i kasztanów


2 komentarze:

majanaboxing pisze...

Jejku jeszcze nie poznalam smaku kasztanow ...Chyba czas najwyzszy :)

usmiecham-sie pisze...

A ja poznałam :) Dla mnie smakują trochę jak połączenie fasoli z ziemniakiem. Jadłam smażone.