czwartek, 21 lutego 2008

107. W-Zetka

Składniki:Ciasto: 25 dag miekkiego masła, 3 czubate łyżki kakao, 4 jajka, 3/4 szklanki cukru, 25 dag mąki tortowej, 3 łyżki mąki ziemniaczanej, 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, aromat waniliowy Krem: 450 g twarożku homogenizowanego waniliowego, 1 szklanka cukru pudru, 1,5 szklanki śmietany kremówki, 7,5 łyżeczek żelatyny w proszku, cukier waniliowy Polewa: 150 g deserowej czekolady, 3/4kostki masła

Masło utrzeć z cukrem. Dodawać po jednym jajku, dalej ucierać. Dosypywać stopniowo obydwie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Zmiksować. Na koniec dodać kakao, aromat i wymieszać. Piec w formie o wymiarach 30 x 25 cm przez około 30 - 40 minut w temperaturze 170°C.
Przygotować krem. Twarożek utrzeć z cukrem na gładką masę. Śmietankę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać ostudzoną żelatynę rozpuszczoną w 1/4 szklanki gorącej wody. Wymieszać dokładnie z masą twarożkową i cukrem waniliowym.
Upieczone i ostudzone ciasto przekroić na 2 części. Przełożyć kremem, wstawić do lodówki na kilka godzin.
Czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej. Gorącą polać ciasto. Gdy zastygnie pokroić w kwadraty. Przed podaniem ozdobić kleksem bitej śmietany. Smacznego!

3 komentarze:

mysza_klapsiara pisze...

@ majanaboxing : :D

dorotus76 pisze...

Szok! Weszłam i bloga nie poznałam. To normalnie wygląda jak profesjonalna strona internetowa! :)
Sama zaprojektowałaś szablon, jeśli można spytac?
pozdrawiam :)

mysza_klapsiara pisze...

@Dorotus: Dziękuję za komplement! Cieszę się, że się podoba! A pytać możesz do woli :)
Szablon zaprojektowałam sama. Zachciało mi się kolorów na wiosnę. Poprzedni zaś w żaden sposób nie chciał spełnić mojej zachcianki ;)