wtorek, 18 marca 2008

125. Babka z żurawiną

Składniki: 175 g masła, 0,7 szklanki cukru, 3 jaja, 1/2 szklanki śmietany 18%, 1,5 szklanki mąki pszennej, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 20 dag suszonych żurawin, cukier puder do dekoracji

Masło utrzeć z cukrem, dodać jaja i śmietanę, następnie mąkę i proszek do pieczenia. Żurawiny namoczyć w gorącej wodzie, osączyć, dodać do ciasta. Wymieszać. Wlać do wysmarowanej masłem i posypanej mąką lub bułką tartą formy. Piec około 45 minut w temperaturze 180oC. Ostudzić, posypać cukrem pudrem. Smacznego!

4 komentarze:

majanaboxing pisze...

Wyglada przepieknie ta baba! :)

robertlotse pisze...

wyglada pysznie... tylko ze to raczej nie jest przepis dla tych co maja 2 lewe "rence" :)

mastina pisze...

Przepis na tę babkę wzięłam z ostatniego numeru Kuchni. Wydawała mi się najprostszym sposobem na okiełznanie wielkanocnego ciasta, bo roboty tyle, co nic. Wyszła pyszna, ale po 2 dniach uschła w pojemniku na ciasto, w którym nawet sernik mi pleśnieje.
A do żurawin polecam pitny miód - jak się je zaleje na godzinkę, to żurawiny do babki, a pyszny miodek do picia...

mysza_klapsiara pisze...

@majanaboxing: :D
@robertlotse: wbrew pozorom przepis jest prosty do wykonania. Może warto spróbować?
@mastina: no niestety nam nie było dane spróbować jej po 2 dniach ;) bo aż tyle nie wytrzymała, została zjedzona. Ale ja na przykład zapomniałam przykryć babę na noc i nie uschła, więc nie wiem... A miód wypróbuję koniecznie!