wtorek, 18 marca 2008

Babka z żurawiną

Świątecznie

Babka z żurawiną

Do tej pory żurawiny używałam jedynie do bożonarodzeniowych wypieków. Tym razem wykorzystałam ją również do babki wielkanocnej. Polecam gorąco, bo baba wychodzi pyszna. Jedna z moich ulubionych.


Źródło przepisu: "Kuchnia", marzec 2008


Czas przygotowania: 1 godzina


Składniki:



  • 175 g masła

  • 0,7 szklanki cukru

  • 3 jaja

  • 1/2 szklanki śmietany 18%

  • 1,5 szklanki mąki pszennej

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • 20 dag suszonych żurawin

  • cukier puder do dekoracji


Masło utrzeć z cukrem, dodać jaja i śmietanę, następnie mąkę i proszek do pieczenia. Żurawinę namoczyć w gorącej wodzie, osączyć, dodać do ciasta. Wymieszać. Wlać do wysmarowanej masłem i posypanej mąką lub bułką tartą formy. Piec około 45 minut w temperaturze 180oC. Ostudzić, posypać cukrem pudrem.


[print_link]

2 komentarze:

Majana pisze...

Piękna ta babka, a żurawinę uwielbiam!:)

zemfiroczka pisze...

Oooo, ja też ją zrobię! :) Fajowska :)

Myszo, nowa strona mi się baaaardzo podoba :)

pozdrówka!