czwartek, 3 kwietnia 2008

134. Zebra

Składniki: 3 szklanki mąki, 1 szklanka oleju, 1 szklanka wody, 1,5 szklanki cukru, 5 jajek, 2 łyżki kakao, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, aromat pomarańczowy

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę, dodać żółtka oraz pozostałe składniki, wymieszać. Ciasto podzielić na dwie równe części. Do jednej dodać 2 łyżki kakao, a do drugiej 2 łyżki mąki. Tortownicę wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Na środek formy nakładać na przemian po 2 łyżki ciemnego i jasnego ciasta tak, aby stopniowo się rozlewało. Piec około godziny w temperaturze 180oC. Smacznego!

4 komentarze:

majanaboxing pisze...

Cudna jest Twoja zebra! :)

adrijah pisze...

Popieram - cudo!
Sama od dawna się zbieram żeby upiec zebrę, tylko nie mogę się zdecydować z jakiego przepisu, tyle ich jest...

dorotus76 pisze...

Ale historia, dobrze chociaż że zebra się udała :-)
Ja raz miałam taką historię z tortownicą, która się rozleciała, a drugi raz, jak mi dziecko weszło kapciem w centrum sernika ... (odłożyłam niżej, by wstygł ...)

mysza_klapsiara pisze...

@majanaboxing: dziękuję!
@adrijah: ja też nie wiedziałam, sięgnęłam więc po autorytet :)
@dorotus: Udała się tak, że chyba zacznę odkręcać tę rączkę, żeby mąż podociskał trochę piekarnik. Ciasta będą boskie! ;)