czwartek, 29 maja 2008

154. Hiram skandynawski

Hiram skandynawski
Składniki: 2 kg rabarbaru, 1 kg cukru, 1 łyżka imbiru, skórka z 2 cytryn

Rabarbar obrać, pokroić na małe kawałki, zasypać cukrem, dodać imbir i skórkę z 2 cytryn. Pozostawić na noc pod przykryciem. Następnego dnia gotować na małym ogniu do miękkości. Po godzinie gotowania zrobić próbę wylewając kroplę marmolady na talerzyk i zadrapać przez środek nożem. Jeśli marmolada się nie zlewa, to znaczy, że jest gotowa. Gorącą wlewać do czystych, wyparzonych słoików. Dobrze zakręcić. Smacznego!

6 komentarzy:

majanaboxing pisze...

O, jaki sliczny :) Uwielbiam rabarbar! :)

spaceage pisze...

Często ostatnio sięgasz po rabarbar - nie dziwię się, bo jest teraz najsmaczniejszy :)
Marmolada wygląda bardzo zachęcająco, mam andzieję, że uda mi się samej taką przygotować :)

robaczek15 pisze...

no i dlaczego ja jeszcze tego nie skosztowałam???? co?? nieładnie, oj nieładnie... wygląda pysznie :)

aklat pisze...

Tez robiłam ostatnio i żałuję ze tylko z kilograma. Pyszny wyszedł i ten aromat pikantno-imbirowy. Mniam!

cuda.wianki pisze...

boszzzzzzzz co za konsystencja!! wyglada tak, ze zaraz zjadlabym cale te cztery sloiki... :-)
fanka rabarbaru...

skoraczek pisze...

Z imbirem jeszcze nie próbowałam. Bardzo interesujące. Koniecznie muszę przetestować na własnych kubkach smakowych :-)