poniedziałek, 16 czerwca 2008

164. Muffiny z truskawkami i migdałami (Strawberry muffins with almonds)


Ingredients: 275 g flour, 4 tablespoon baking powder, 1/2 teaspoon salt, 50 g brown sugar, 2 eggs, 200 ml buttermilk, 65g melted butter, 30 g chopped almonds, 250 g chopped strawberries, 1 tablespoon vodka or strawberry liqueur, 1 tablespoon water

Mix together the flour, baking powder, sugar and salt. Add strawberries and almonds, stir gently. In a separate bowl, beat eggs with the buttermilk, butter, liqueur and water. Quickly stir eggs and buttermilk mixture into the dry mixture. Spoon into prepared muffin tin. Bake muffins at 200oC for 25 minutes. Bon appetit!

8 komentarzy:

majanaboxing pisze...

Piękne te muffinki Myszko! Ja sobie wezme przepis i tez je zrobie:)

Gość: fizyca, fhn90.internetdsl.tpnet.pl pisze...

nigdy nie robilam zadnych muffinow, trzeba miec do tego jakies specjalne foremeczki? nie smiej sie!:)a skad wziac takie fajne papierki?:D

mysza_klapsiara pisze...

@majana: Daj znać jak wyszły!
@fizyca: najwygodniejsza jest specjalna forma na muffiny, ja swoją kupowałam w Ikea i spisuje się wyśmienicie. Tutaj link do foremki. :) Co do papierków-papilotek, są do kupienia w każdym hipermarkecie. Ja swoje zamawiałam na allegro, bo w sklepach zazwyczaj są tradycyjne białe, a mi zamarzył się jakiś wzorek. :) Poza tym muffiny chyba zawsze wychodzą. Robi się je błyskawicznie, jeszcze szybciej zjada. Z niecierpliwością czekam więc na twoje wypieki!

Gość: Agata, 89.181.57.14* pisze...

No wlasnie to mankament muffinkow, ze za szybko "wychodza". Przepis mam juz w glowie, bede probowac:)) Pozdrawiam

mysza_klapsiara pisze...

@Agata: Czekam w takim razie na wrażenia smakowe. Pozdrawiam ciepło.

hainaut pisze...

Zrobilam na poprzedni weekend te muffinki bo bardzo chcialam jakos zuzyc truskawki, ktore mialam w domu. Nieco zmienilam skladniki (bo nie mialam wszystkiego w domu) i wyszly jakies takie... ciezkie, ciastowate. Hmmm... Moze to wina mleka? Nic to, i tak zesmy wszystkie zjedli po calym ciezkim dniu rowerowania nad morzem . ;)))

mysza_klapsiara pisze...

@Hainaut: nie wiem, jakie składniki zmieniłaś, więc ciężko jest mi coś napisać. Muffinki powinny być puszyste i lekkie. Może się nie dopiekły? Może za mało proszku? Ciężko wnioskować... Daj znać, jakie składniki dokładnie dałaś i w jakich proporcjach, to może coś zaradzimy :). Pozdrawiam serdecznie.

Gość: kinga, 87-194-36-31.bethere.co.uk pisze...

a mi wogole te muffinki nie wyszly z podanego powyzej przepisu, wszystko dokladnie odmierzone, wogole nie urosly :(.
co prawda sa mieciutkie i lekkie, ale ciasto bylo bardzo zadkie i rozlewalo sie dookola
pzdr