poniedziałek, 16 czerwca 2008

Muffiny z truskawkami i migdałami

Ostatnio na zaprzyjaźnionych blogach często pojawiały się muffiny z truskawkami i migdałową kruszonką. Ja również skusiłam się na to smaczne połączenie, ale migdały wykorzystałam jako składnik ciasta na muffiny, nie zaś do kruszonki. Są naprawdę boskie! Mięciutkie, pachnące, intensywnie truskawkowe. Nie wiem czy to zasługa maślanki czy może brązowego cukru, ale są to jedne ze smaczniejszych muffinek, jakie jadłam. Polecam.


Strawberry muffins



Porcje: 12

Czas przygotowania: 40 minut

Składniki:

  • 275 g mąki

  • 50 g brązowego cukru

  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia

  • szczypta soli

  • 30 g posiekanych migdałów

  • 250 g pokrojonych truskawek

  • 2 jajka

  • 200 ml maślanki

  • 65 g stopionego masła

  • 1 łyżka wódki lub truskawkowej nalewki

  • 1 łyżka wody


Sposób przygotowania:

Mąkę wymieszać z cukrem, solą, proszkiem do pieczenia, następnie dodać migdały i truskawki, wymieszać. Jajka ubić z masłem, wodą, nalewką i maślanką, połączyć z mąką. Nałożyć ciasto do foremek, wstawić do nagrzanego do 200 stopni C piekarnika. Piec 25 minut.



[print_link]

Brak komentarzy: