wtorek, 28 października 2008

213. Żurek księcia Sanguszki (Sour barley soup)


Ingredients: 250 ml żurek księcia Sanguszki, 1 l water, 1-2 smoked, sausages, 100 g bacon, 1 onion, 1 tablespoon horseradish, 3 garlic cloves, eggs, pimento, bay leaf, pepper, salt, marjoram, bacon skin.

Boil sausages and the bacon skin in 1 l of water for 20 minutes. Add pimento, pepper and bay leaf. Chop bacon and onion, fry and add into the soup. Add chopped garlic, marjoram, 1 tablespoon of horsedish and boil for 10-15 minutes. Serve with hard-boiled eggs.

6 komentarzy:

zemfiroczka pisze...

Ale dawno nie jadłam żurku! A że marzy mi się, to chyba go w końcu uwarzę ;)

pozdrówka!

casiapaw pisze...

U mnie też dziś żurek :)

Gość: Kaktus, dkr28.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

ten żurek jest świetny! przypomina ten, ktory robiła moja babcia :) Krakowski kredens, to najlepsze co odkryłem w tym roku :) świetna jest też żurawina ;)

majanaboxing pisze...

Myszko, ależ kusisz tym żurkiem! Mniam, uwielbiam! :)) A moje dziecie baaardzo :)

Gość: Paola, dwc136.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

Żurek rzeczywiście nie jest taki sklepowy, tylko jak babciny.
Z Krakowskiego Kredensu pyszny jest też czosnek marynowany i ... krówki :)

Gość: Kaktus, dmd134.neoplus.adsl.tpnet.pl pisze...

dzisiaj kupiłem ten zurek :) po raz kolejny :) Przypominaja mi sie swięta wielkanocne u babci.. kiełbasa robiona przez dziadka i gotowany na niej żurek z jajkiem prosto od kury... miło czasem powspominac :)