poniedziałek, 10 listopada 2008

226. Sałatka gruzińska z buraków

Ostatnio dużo dzieje się w naszym kulinarnym blogowym świecie. Mam na myśli różnorakie weekendy, dni, tygodnie kulinarne. Zawsze chętnie biorę w nich udział, bo zmuszają mnie do wypróbowywania wciąż nowych przepisów, uczą mnie nowych smaków, nowych połączeń. Dziś prezentuję swoją propozycję w ramach Orzechowego Tygodnia, którego organizatorką jest Ela z blogu My Best Food..
Przypuszczam, że większość potraw będzie słodkich, ja przełamuję tę tendencję i chcę pokazać, że orzechy doskonale smakują również w potrawach wytrawnych. Publikowałam już przepis na penne ze szpinakiem i orzechami, sałatkę z marchewki i fistaszków czy klasyczne już pesto.
Przepis na sałatkę gruzińską znalazłam w książce Sałatki 111 najlepszych przepisów i mile mnie zaskoczył. Buraki w połączeniu z kolendrą i orzechami smakują bardzo dobrze i są ciekawym dodatkiem do codziennego obiadu.

1/2 kg buraków
1/2 szklanki orzechów włoskich
3 ząbki czosnku
1 cytryna
1/4 łyżeczki cukru
1/4 łyżeczki zmielonej kolendry
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz
Buraki dokładnie wyszorować, upiec w piekarniku zawinięte w folię aluminiową, ostudzić. Następnie obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Przygotować sos - czosnek obrać, rozetrzeć z solą, pieprzem, cukrem i kolendrą, następnie połączyć z sokiem z cytryny. Orzechy posiekać, wymieszać z burakami, skropić przygotowanym sosem, posypać natką pietruszki. Wstawić na kilka minut do lodówki w celu schłodzenia.



7 komentarzy:

olgasmile pisze...

Witaj,
Ale fajny przepis! Nie często robię sałatki z buraków i widzę, że to duży błąd!!!

Napiszę w wielką przyjemnością, że bardzo ładnie zmieniłaś i odświeżyłaś wizualnie swój blog! Bardzo ale to bardzo mi się podoba. Fantastyczna robota, z wielka przyjemnością podziwiam nowy wygląd. SUPER!
Pozdrawiam serdecznie
Olga Smile

majanaboxing pisze...

Mniam, ależ smakowicie wygląda! A jakie kolory piękne :)

Gość: Ela, host-84-221-121-139.cust-adsl.tiscali.it pisze...

Orzechy i buraki? Tak jeszcze nie probowalam... Bardzo podoba mi sie i pomysl i prezentacja. I powtorze za Olga: stworzylas piekny szablon. Gratuluje :)

aga-aa pisze...

hehe u mnie będą głównie wytrawne dania, słodkości z orzechami nie planuje :)

a buraczki z orzechami jadam często, choć przyznam, ze nie wiedziałam, że to po gruzińsku :)

nina007 pisze...

Obok tego przepisu nie da się przejść obojętnie, na pewno wypróbuje !

mysza_klapsiara pisze...

@olgasimile, ela: dziękuję za miłe słowa w kwestii szablonu

A sałatka jest pyszna, musicie wypróbować.

Gość: wena, 212.106.18.6* pisze...

sałatka bardzo ciekawa