wtorek, 16 grudnia 2008

259. Muffiny z buraczkami

WERSJA DO DRUKU




kalendarzPiernik z powidłamiŁazanki z kapustą Sernik limonkowySłonecznikKonfitura z pomarańczyDomowe krówkiMuffiny bożonarodzenioweMuffiny bananoweZakwas na barszczGrzany cydrŚledzie po kaszubskuPierogi z kapustą i grzybamiPierniczki lukrowanePanettoneBabeczki z masłem orzechowymMuffiny z buraczkamiKruche ciasteczka

W okresie świątecznym buraki można wykorzystać nie tylko do barszczu czy ćwikły, ale można również pokusić się o słodki wypiek z ich "udziałem". Kiedy zobaczyłam ten przepis na blogu Dorotus, od razu wiedziałam, że upiekę te muffiny. Ciasto z marchewką piekłam już wielokrotnie, teraz do kolekcji przybył mi przepis z kolejnym warzywem ;). Muffinki są pyszne. Spróbujcie koniecznie.




Składniki: 330 ml puree z ugotowanych buraków, 260 g mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej, 35 g kakao, 150 g drobnego cukru, 2 jajka, roztrzepane, 80 ml oleju, 80 ml maślanki

Wymieszać suche składniki, dodać puree z buraków (otrzymamy je miksując buraki blenderem) i pozostałe składniki. Szybko wymieszać. Ciasta nakładać do foremki wyłożonej papilotkami. Piec około 25 minut w temperaturze 180 stopni C. Smacznego!

2 komentarze:

tilianara pisze...

Rewelacyjny pomysł na święta :)))

majanaboxing pisze...

Swietne są te muffiny. Widziałam je już u Dorotuś. Ciekawa jestem jak smakują . :))