wtorek, 13 stycznia 2009

271. Kartoflanka z kukurydzą


Na zaprzyjaźnionych blogach aktualnie królują zupy, u mnie w kuchni również.  Dzisiaj prezentuję pyszną, kremową kartoflankę z kukurydzą, przepis na którą znalazłam w książce "Przepyszne ziemniaki". Zupa jest gęsta, pożywna, z cudowną słodką i chrupiącą kukurydzą. Do tego chrupiący boczek i krakersy. Bardzo odpowiada mi to połączenie. To już kolejna zupa ziemniaczana, jaką wypróbowałam,  w planie mam kolejne. Do wiosny jeszcze daleko, więc niedługo pojawią się kolejne kartoflanki.







Składniki: 1 mała cebula, 250 g obranych ziemniaków, 1/2 łyżki oleju słonecznikowego, 250 g wywaru warzywnego, 225 g kukurydzy z puszki, 40 g krakersów, 200 ml mleka, 50 ml kremówki, 25 g chudego wędzonego boczku pokrojonego w cieniutkie plasterki, sól, pieprz

Cebulę drobno posiekać, ziemniaki pokroić w drobną kostkę. W garnku rozgrzać olej i smażyć cebulę około 5 minut. Następnie dodać ziemniaki i obsmażać około 3 minut. Wlać wywar warzywny, doprowadzić do wrzenia, gotować na małym ogniu około 20 minut (ziemniaki powinny zmięknąć).

Kukurydzę odcedzić, przepłukać na sicie, odsączyć. Krakersy rozdrobnić, włożyć do miski, zalać mlekiem i zostawić na około 5 minut. Z garnka wyjąć połowę ziemniaków, dodać krakersy, zmiksować razem z wywarem. Następnie dodać pozostałe ziemniaki oraz kukurydzę, gotować jeszcze chwilę. Podawać z boczkiem podsmażonych na chrupko na patelni. Smacznego!

2 komentarze:

majanaboxing pisze...

Myszko Twoja zupka wygląda rewelacyjne, cudowne zdjęcia, jak zawsze! :)

zemfiroczka pisze...

Też mam ją na oczku w pyrowej książnicy ;))

pozdrówka!