piątek, 16 stycznia 2009

272. Chleb z cebulką i ziołami


I znowu wracam do chlebów. Zaniechałam co prawda chwilowo pieczenie pieczywa z użyciem zakwasu, ale drożdżowe na nowo staram się piec. Przepis na chleb z cebulką jest przepisem Liski, podanym na forum Cin Cin. Wprowadziłam drobne zmiany względem oryginalnego pzrepisu - nie użyłam maku do posypania chleba i w odróżnieniu od autorki, piekłam chleb w piekarniku. Tym razem maszyna do chleba posłużyła mi jedynie do wyrobienia ciasta. Dodatkowo do swojego chleba dodałam łyżkę ziół włoskich. Wyszedł pyszny. Mięciutki, z chrupiącą skórką. Polecam.







Składniki: 400 g mąki, 6 g suchych drożdży, 2 łyżki oliwy, duża cebula zeszklona na oliwie, 1 łyżka cukru, 1,5 łyżeczki soli, 250 ml wody, 1 łyżka ziół włoskich

Wszystkie składniki umieścić w maszynie w kolejności woda, oliwa, cukier, sól, zioła włoskie, cebula, mąka, drożdże i nastawić program Dough. Następnie umieścić ciasto w foremce wysypanej otrębami i piec około 1 godziny w temperaturze 210 stopni C. Smacznego!

7 komentarzy:

majanaboxing pisze...

Myszko, chlebek wygląda pięknie! A jaka kolorystyka! Super:))
Ten chlebek mnie kusi i kusi no... :))
Pozdrawiam Cię ciepło.
Majana

aga-aa pisze...

też ostatnio go piekłam z Tilią i Zemfiroczkiem, ale bez użycia maszyny, bez maku (a z sezamem) i zamiast smażonej cebuli dałyśmy suszoną :)

zemfiroczka pisze...

O tak! zemfiroczek przyznaje, że chleb pycha! ;))

notme-gotuje pisze...

Sam cebulowy jest pycha, z ziółkami może być równie smaczny. :)
Myszko a jaki skład ma ta mieszanka ziół?

Pozdrawiam!

mysza_klapsiara pisze...

Na cinie też wszyscy byli zadowoleni z przepisu :)
@notme: Już patrzę na skład... rozmaryn, tymianek, papryka, pieprz różowy, cząber, bazylia, estragon...

atina_bc pisze...

też robiłam z tego przepisu - sam cebulowy. teraz chętnie wypróbuję z mieszanką ziół. Powiem Ci szczerze, że ja maszyny z reguły używam tylko do wyrabiania ciasta. Jednak wolę chlebki pieczone w piekarniku:) Pozdrawiam!

notme-gotuje pisze...

Dziękuje :)