wtorek, 31 marca 2009

Jajka na grzankach z bazyliowym sosem

Przepis ten znalazłam w lutowej "Kuchni" i już kilka razy zdążyłam go przetestować. Takie śniadania mi odpowiadają. Lubimy jajka, a w połączeniu z jeszcze większą ulubienicą bazylią, świeżym parmezanem i chrupiącymi grzankami smakują po prostu wybornie.


Nie tak dawno podziwiałam na blogu Mico perfekcyjnie wyglądające jajka w koszulkach. Moje wymagają jeszcze kilku ćwiczeń, ale jak na pierwszy raz chyba nie jest źle ;).


Polecam gorąco. Może przy okazji świąt ktoś z Was będzie miał ochotę wypróbować ten przepis, naprawdę warto.


Jajka na grzankach to moja druga świąteczna propozycja w ramach zabawy, zaproponowanej przez Olgę.


Jajka na grzankach



Źródło przepisu: "Kuchnia", luty 2009

Porcje: 4

Czas przygotowania: 20 minut

Składniki:

  • 1 garść liści bazylii

  • 1/2 ząbka czosnku

  • 6 łyżek oliwy

  • sól

  • pieprz

  • 4 duże jajka

  • 4 kromki bagietki

  • 1 garść startego parmezanu


Sposób przygotowania:

Kromki bagietki podpiec w piekarniku. W międzyczasie zmiksować bazylię, czosnek i oliwę, a następnie doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotowy sos wstawić do lodówki.


Przygotować jajka w koszulkach. W tym celu w garnku zagotowujemy mocno osoloną wodę (powinna sięgać do wysokości 4 cm). Następnie zmniejszamy ogień i wbijamy kolejno po jednym jajku. Jajka można wbijać na chochelkę i ostrożnie wkładać do wrzątku. Gotujemy do czasu, aż białko utworzy koszulkę wokół żółtka. Wyjmujemy z wrzątku.


Grzanki wyjąć z piekarnika, posypać parmezanem. Następnie ułożyć na nich jajka, posolić i popieprzyć, a na końcu skropić bazyliowym sosem. Podawać od razu.



[print_link]

15 komentarzy:

agata pisze...

Przepiękne! :)

Majana pisze...

Swietne śniadanko ! Jajka, czosnek, bazylia, parmezan - wszystko co uwielbiam :) Pyszności i apetyczne zdjęcie .
Pozdrawiam:)

karolka pisze...

Przepyszne i piekne wygladajace sniadanko. Ja na pewno wyprobuje ten przepis, tyle ze nie na swieta, bo nie dam rady.
pozdrawiam

asiejka pisze...

przy okazji świąt,
a nawet bez niej,
ja mam ogromną ochotą je wypróbowac
bazylia raczej nie gości w mojej kuchni,
ale nie dlatego że jej nie lubię,
tylko po prostu nie znam jej smaku i nie kupuję
ale myślę, że z powodzeniem mogłabym zastąpic ją szpinakiem,
w końcu jedno i drugie zielone ;-)

pięknie to wygląda,
ja zawsze na twoich zdjęciach

kuchnia-monsai pisze...

Jakie śliczne!! Zdjęcie przepiękne!! a jajeczka wyglądają jak muffinki czy insze babeczki :) cudeńko :)

mico pisze...

O nie! Po co tu wlazłem!!! teraz nie zaznam spokoju dopóki nie zrobię sobie tych jaj. A bazylii akurat ni widu ni słychu. Już czuję, że UWIELBIAM tą potrawę.

Tilianara pisze...

Wow, to zdjęcie to mistrzostwo świata! I do tego taki ciekawy przepis - rewelacja normalnie :)

Adrijah pisze...

Jak je zobaczyłam na śniadaniowym, to byłam niemal pewna, że to szpinak :P

aga-aa pisze...

Myszko całkiem niedawno opisałam fajny sposób na jajka w koszulkach z wykorzystanie folii spożywczej, wypróbuj tą metodę :*

Emma pisze...

przepis jest rewelacyjny a zdjecie po prostu genialne.

mysza klapsiara pisze...

@agata, majana, karolka: bardzo mi miło!
@asiejka: sądzę, że smak szpinaku zupełnie inaczej będzie komponować się z jajkami. A może spróbuj z tą bazylią? Naprawdę warto!
@mico: :)
@tilinara: bo zacznę się czerwienić! ;)
@adrijah: fakt, bazylia wyszła dosyć ciemno :)
@aga-aa: O! to zaraz idę oglądać!
@emma: Bardzo dziękuję za miłe słowa!

wera pisze...

kusi wyglądem to na pewno:-) ale mam takie podstawowe pytanie- nigdy nie robiłam jajek w koszulkach i nie za bardzo wiem "z czy to się je"- jak się do tego zabrać??????? naprawdę wystarczy rozbić jajko w garnku z wodą i odczekać? pozdrawiam

mysza klapsiara pisze...

@wera: Naprawdę wystarczy. Białko powinno się ściąć i utworzyć delikatną koszulkę wokół żółtka. Jeśli będzie się "strzępić" można zagarniać je za pomocą łyżki. Również pozdrawiam :)

Smak Imprezy.pl » Podsumowanie Kuchnia Wielkanocna pisze...

[...] Jajka na grzankach z bazylikowym sosem [...]

roszpunka2 pisze...

CUDO!!! Zrobiłam rodzince na śniadanie i byli zachwyceni. Cała kompozycja jest idealna te jajka, parmezan i bazylia mmmmm...Nic dodać nic ująć polecam!