czwartek, 2 kwietnia 2009

Mazurek wielkanocny

Wiosna zagościła na dobre również w mojej kuchni. Na moim mazurku zakwitły wiosenne stokrotki. Cudowna wiosenna łąka!


Przy okazji tego wypieku zaczęłam zastanawiać się, jakim ciastem tak naprawdę jest mazurek. Kruchym, biszkoptowym czy może makaronikowym? A może wyznacznikiem powinna być raczej słodka, często lukrowana polewa i dekoracja z owoców i bakalii? A może odwrotnie żadne definicje nie są potrzebne?


To mój drugi mazurek i choć oba bazują na cieście z użyciem migdałów, ten ma zupełnie inną strukturę. Mazurek malinowy zaraz po upieczeniu był twardy jak skała i dopiero posmarowany polewą kruszał sobie spokojnie w lodówce. Wiosenny dla odmiany był miękki i lekko stwardniał dopiero po całkowitym ostudzeniu. Chociaż może nawet nie stwardniał, co jego struktura stała się bardziej zwarta.


Tak czy inaczej oba wypieki zaliczam do udanych i śmiało mogę polecić do wypróbowania. Z pewnością będą cieszyć nie tylko swoim smakiem, ale i cudownym wyglądem.


Mazurek wiosenny to moja trzecia propozycja w ramach wielkanocnej zabawy zorganizowanej przez Olgę.




Mazurek wielkanocny



Źródło przepisu: "Kuchnia", marzec 2008.

Czas przygotowywania: 60 minut

Składniki:

  • 100 g mąki

  • 200 g obranych migdałów

  • 200 g masła

  • 175 g cukru

  • 8 żółtek

  • 2 białka

  • skórka z 1 cytryny

  • słoik konfitury ananasowej

  • 1 opakowanie białego lukru

  • 2 łyżki szpinaku mrożonego


Sposób przygotowania:

Masło utrzeć do białości. Następnie dodać zmielone migdały oraz cukier. Ucierać dalej i dodawać po jednym żółtku i 1 łyżce mąki. Na koniec dodać pianę z białek.

Natłuścić okrągłą tortownicę.  Wlać połowę masy, delikatnie rozsmarować konfiturę i na nią wyłożyć pozostałą masę. Piec około 40 minut 160 st C, a następnie wystudzić.

Przygotować lukier według przepisu na opakowaniu, dodając 2 łyżki rozmrozonego i przetartego przez sitko szpinaku. Polukrować ciasto, udekorować dekoracyjnymi kwiatkami.

18 komentarzy:

asiejka pisze...

o, ananasowe smaki, to już nawet bardziej lato niż wiosna:-)

Majana pisze...

Jaki śliczny ! Naprawdę jest wiosenny, ta zielen i te stokrotki są prześliczne :)
Mazurki bardzo lubię i tez upieke na święta, ale jeszcze nie zdecydowałam się na konkretny. Przepisów tyle wokoło ;)))
Pozdrawiam wiosennie :-)

atina pisze...

Wygląda cudownie i bardzo smacznie:) Chętnie bym się poczęstowała:)

karolka pisze...

Ten mazurek jest przesliczny, taki lekki, wiosenny, nie moge oczu oderwac.

zemfiroczka pisze...

Ładnie wiosenny ;)

aga-aa pisze...

mi w tym roku nie bedzie dane skosztować mazurka (jeśli wszystko pójdzie zgodnie z moim uknutym planem), ale przynajmniej sobie popatrzę u Ciebie :)

Tilianara pisze...

A to śliczny mazurek :) I jaki pięknie zielony :)

Ola;p pisze...

Bradzo ładne zmianki na blogu!:)
No i jeszcze pochwalę się,że też miałam kiedyś takie opłatkowe stokrotki dod ekoracji,a ciasto jest prześlicznie zielone:)!

OlgaSmile pisze...

Och jaki ładny - taki świąteczny i wiosenny - bardzo mi się podoba!
Pozdrawiam serdecznie
Olga Smile

Majana pisze...

Pięknych,radosnych i pogodnych Swiąt Wielkanocnych kochana Myszko! :))

atina pisze...

Zdrowych, radosnych i spokojnych Świąt Myszko !

zemfiroczka pisze...

Myszko! Wesołych, spokojnych i smacznych! :)

Notme pisze...

ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT! :)

Pozdrawiam serdecznie!

Agatek pisze...

Zdrowych, radosnych i spokojnych Świąt !

mysza klapsiara pisze...

Dziękuję wszystkim za życzenia! Mam nadzieję, że święta upłynęły Wam w przyjemnej, ciepłej, a co najważniejsze rodzinne atmosferze.

Paulina pisze...

to ja mam na przepis do szkoly bo moja pani mi kazala boze ,ale spoko jest.

Paulina pisze...

po swietach super ,ale ja sie ciesze bo do szklely ide.

Smak Imprezy.pl » Podsumowanie Kuchnia Wielkanocna pisze...

[...] Mazurek wielkanocny Knedlika [...]