wtorek, 14 kwietnia 2009

Babka szampańska

Ciasta ucierane to jedne z tych wypieków, które zawsze się udają. Dlatego też piekę je spontanicznie, bez zbędnego planowania. Tak było również tym razem. Miałam zaplanowane już wszystkie świąteczne słodkości, ale naszła mnie ochota na prostą, niezbyt wyszukaną babkę. Poszperałam w swoich przepisach i znalazłam prostą propozycję na wypiek iście szampański! W smaku przypomina lekko moje ulubione rogaliki szampańskie, w konsystencji zaś ciężki, zwarty keks. I o taki smak chodziło! To moja siódma propozycja w ramach wielkanocnej zabawy Olgi.


Babka szampańska




Czas przygotowania: 1 godzina

Składniki:

  • 2,5 szklanki mąki

  • 3/4 szklanki oliwy

  • 3/4 szklanki musującego słodkiego wina

  • szklanka cukru

  • 4 duże jajka

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • opakowanie cukru waniliowego

  • cukier puder do posypania


Sposób przygotowania:

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym do białości. Do masy z żółtek dodawać stopniowo po 1 łyżce mąki , wina i oleju. Na koniec dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać. Tak przygotowaną masę wlać do formy wysmarowanej masłem i oprószonej mąką. Piec w nagrzanym do 180 stopni C piekarniku przez około 50 minut. Wyjąć z piekarnika, ostudzić, posypać cukrem pudrem.



[print_link]




Konkursowi z Jajem patronuje zPierwszegoTloczenia.pl
Ten wpis bierze udział w Konkursie z Jajem! pod patronatem zPierwszegoTloczenia.pl

5 komentarzy:

Majana pisze...

Pyszniutko wyglada :) Piękne zdjęcie !:))

atina pisze...

Cudowności!

ewa-r pisze...

pysznie wygląda

falena pisze...

łatwo i smakowicie!
bardzo mi się podoba

zemfiroczka pisze...

Baba w trawie - fajne ;)

Myszo raz jeszcze dzięki! - właśnie pan kurier przyjechał i przekazał paczkę ;)*