niedziela, 31 maja 2009

Muffiny śniadaniowe

Lubię takie śniadaniowe propozycje. Bo są w miarę szybkie w przygotowaniu, można zjeść je na ciepło i jedna, dwie wystarczą, aby zaspokoić poranny głód. To ostatnie doceniam teraz najbardziej, bo zaczynając dnia od zajęć fitness mam wystarczająco dużo energii i po intensywnych  ćwiczeniach nie muszę od razu czegoś podjadać ;). Jeśli pokombinować z rodzajami mąki, można z tego przepisu wyczarować całkiem fajną dietetyczną propozycję. Ale to może innym razem, bo teraz czasu brak. Intensywnie zaczynam tegoroczny czerwiec, nie powiem. Dzisiaj zaserwowałam sobie zaledwie trzy godziny snu. W następnych dniach lepiej nie będzie. Niezłą kurację sobie serwuję ;). Obawiam się, że nawet intensywnie wcierana zielona linia kosmetyków nie pomoże i nie doda mi energii. No cóż, nie można mieć wszystkiego ;). Musi wystarczyć mi samo ujędrnianie ;).


Breakfast muffins



Porcje: 12

Czas przygotowania: 30 minut

Składniki:

  • 200 g mąki

  • 1/2 szklanki mleka

  • 1 jajko

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • 70 g rozpuszczonego i wystudzonego masła

  • mała czerwona papryka

  • garść zielonych oliwek

  • ulubione zioła

  • kawałek sera żółtego

  • sól

  • pieprz


Sposób przygotowania:

Jajko lekko ubić, połączyć z mlekiem i masłem. Następnie dodać suche składniki - mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, wymieszać. Do masy dodać pokrojoną w kostkę paprykę (można wcześniej usunąć z niej skórkę), pokrojony w kostkę ser i oliwki. Na koniec dodać zioła i doprawić solą i pieprzem. Delikatnie wymieszać. Masę nakładać do foremek na muffiny, wyłożonych papilotkami lub wysmarowanych masłem. Piec około 20-25 minut w temperaturze 200 stopni C.



[print_link]

3 komentarze:

zemfiroczka pisze...

Muffinka na śniadanie - pyszny pomysł! :))

Majana pisze...

Fajna muffinka śniadaniowa :) Choć musze przyznać,ze wolę muffiny na słodko jednak he he ;) Pozdrawiam.

Ola;p pisze...

Superrr!