poniedziałek, 18 maja 2009

Wieprzowina w rabarbarowej marynacie z makaronem

Wczoraj w kuchni królował mój mąż :), ja w tym czasie odpoczywałam i cieszyłam się z chwili tylko dla siebie. Muszę przyznać, że jeśli cały czas serowowałby dla mnie takie smakołyki, to ja mogę zrobić sobie  dłuższe pozakuchenne wakacje ;). Wieprzowina smakowała rewelacyjnie. Marynata z rabarbaru, miodu, sosu sojowego, odrobony czosnku, chili i imbiru nadała jej fantastyczny smak. I po raz kolejny przekonałam się, że kiełki pasują nie tylko do śniadaniowego twarożku :)


Od jutra zaś zaznajamiam się bliżej z dietetycznym menu, jakie otrzymałam dzisiaj od pani dietetyk. Śniadania wyglądają interesująco, również propozycje obiadowe brzmią smacznie i dają możliwość poeksperymentowania ze smakiem. Jestem bardzo mile zaskoczona. Pierwsze próby już jutro. A po dwóch tygodniach czeka mnie pierwsza kontrola. Zobaczymy, czy waga ruszy i o ile zwiększy się masa moich mięśni ;). Wszak dzisiaj ćwiczyłam pilnie, zanotowałam nawet pierwsze sukcesy. Po raz pierwszy powtórzyłam układ choreograficzny bez większych problemów!  A jaką mam z tego satysfakcję! ;) Jutro raniutko kolejne starcie. A teraz już szybko przepis zaczerpnięty wprost od samego Jamiego Olivera, szybka kuracja z linią ujędrniającą Dove i zasłużony odpoczynek. To do dzieła!


Wieprzowina w rabarbarowej marynacie z imbirem



Inspiracja: "Jamie Oliver w domu"

Porcje: 2-4

Czas przygotowania: 2-2,5 godziny

Składniki:

  • 500 g wieprzowych żeberek bez kości, pokrojonych w 4 cm kostkę

  • sól

  • pieprz

  • olej arachidowy

  • 350 g makaronu Wonton

  • 3 dymki

  • 1 świeża papryczka chili

  • 1 opakowanie mieszanki kiełków


Marynata:

  • 400 g rabarbaru

  • 4 łyżki płynnego miodu

  • 4 łyżki sosu sojowego

  • 4 obrane ząbki czosnku

  • 2 świeże papryczki chili

  • 1 łyżeczka przyprawy "5 smaków"

  • 1 kawałek korzenia imbiru


Sposób przygotowania:

Kawałki mięsa ułożyć na blasze. Obrany rabarbar, czosnek, pozbawione pestek chili, obrany imbir, miód, sos sojowy, przyprawę zblendować w malakserze. Tak przygotowaną mieszanką polać mięso i dodać około 1/2 szklanki wody. Wszystkie składniki wymieszać, przykryć folią aluminiową i wstawić do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika na 1,5 godziny. Po tym czasie zdjąć kawałki mięsa z blachy i odlożyć na bok. Pozostały sos zlac do miseczki i w razie potrzeby doprawić do smaku solą i pieprzem.


Mięso podsmażyć na patelni na odrobinie oleju arachidowego, delikatnie posolić. Przygotować makaron wedłyg przepisu na opakowaniu. Wyłożyć na talerze. Makaron polać sosem rabarbarowym, następnie ułożyć kawałki mięsa i całość posypać obficie kiełkami, posiekaną dymką i  posiekanym chili.



[print_link]

Brak komentarzy: