piątek, 5 czerwca 2009

Omlet z twarożkiem i ziołami

Jak ja lubię takie śniadania! To idealny początek dnia, chociaż muszę przyznać, że kiedyś omletów nie lubiłam. Teraz mogłabym jeść je często, chociaż nie zawsze rano mam czas, żeby je przygotować. Ten omlet jest bardzo puszysty i zarazem delikatny. Z twarożkiem i świeżymy ziołami smakuje zaś wspaniale.


A tak w ogóle to czas biegnie jak szalony. Pamiętam jak ponad miesiąc temu zaczęłam swoje przygotowania do lata, teraz pozostało zaledwie 10 dni do końca. Czy coś mi one dały? Na pewno sporo. Wypróbowałam kilka lekkich i smacznych przepisów, uświadomiłam sobie, jak duże ilości cukru i zbędnego tłuszczu zdarzało mi się okresowo pochłaniać, polubiłam aktywne poranki na zajęciach fitness i już nie wyobrażam sobie, że mogłabym inaczej zaczynać dzień, dzięki zielonej linii Dove zaczęłam dbać o swoją skórę.  Mam nadzieję, że zapału mi nie braknie i że parę dobrych nawyków pozostanie.  Wakacje w Gymnasionie zaplanowane, serum ujędrniające do ciała też planuję używać na co dzień, najgorzej będzie z dietą. No cóż, muszę się z tym pogodzić. Jestem łasuchem ;).


Omlet z twarożkiem i ziołami



Porcje: 1-2

Czas przygotowania: 15 minut

Skladniki:

  • 4 jajka

  • 25 g masła

  • 1 łyżka oleju

  • 100 g twarożku

  • garść ulubionych posiekanych świeżych ziół

  • sól

  • pieprz


Sposób przygotowania:

Żółtka oddzielić od białek. Żółtka roztrzepać energicznie widelcem, połączyć z białkamu. Masło i olej rozgrzać na patelni, wlać masę jajeczną. Smażyć do czasu, aż jajko lekko się zetnie i powstanie płaski, równy omlet. Kiedy omlet podsmaży się od spodu, na wierzchu rozsmarować twarożek wymieszany z ziołami i doprawiony do smaku solą i pieprzem. Złożyć omlet. Podawać od razu.



[print_link]

1 komentarz:

Ola;p pisze...

Super!:)Ja jak narazie nie za bardzo przepadam za omletami,za to naleśniki uwielbiaaam!:),może kiedyś się to zmieni? Czas pokaże.
Efekty Twojej kuracji napewno są piorunujące!!!