wtorek, 9 czerwca 2009

Pancakes z truskawkami

W pełni korzystam z truskawkowej chwili.  Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować wszystkie moje tegoroczne truskawkowe marzenia ;) i wypróbować wszystkie zaplanowane przepisy. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Na razie mam już swój mały rytuał (nie tak dawno pisałam o wieczornym rytuale pielęgnacyjnym, teraz czas na poranne nawyki ;)) Po porannych zajęciach fitness biegnę na pobliski targ na truskawkowe zakupy. Czyli same przyjemności :).


Poniższe pancakes powstały zupełnie spontanicznie. Miałam ochotę na pyszne, letnie śniadanie. Nie zawiodły moich oczekiwań. Polecam! To moja kolejna truskawkowa propozycja w ramach zabawy kulinarnej Olgi.


Pancakes



Porcje: 2-4

Czas przygotowania: 20 minut

Składniki:

  • 1 i 1/3 szklanki mąki

  • 1 i 1/3 szklanki maślanki

  • 1/4 szklanki oleju

  • 1 jajko

  • 3 czubate łyżki cukru

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • 1 łyżeczka sody

  • szczypta soli

  • kubek truskawek + 1 łyżka cukru


Sposób przygtowania:

Wszystkie składniki oprócz truskawek wymieszać ze sobą. Masa powinna być gładka i gęsta. Pancakesy smażyć na rozgrzanej teflonowej patelni po 1-2 minuty z obu stron.  Podawać z truskawkami pokrojonymi na kawałki i wymieszanymi z łyżką cukru.



[print_link]

5 komentarzy:

Majana pisze...

Cudne! Uwielbiam pankejki :) A truskawkowe sa boskie :)

Dominika pisze...

Wyglądają cudnie! Będą na niedzielne śniadanie :)

Ola;p pisze...

Pyszotka,nie ma co!:D

440 przepisów na dania z truskawkami – podsumowanie Truskawkowy Sezon 2009 | Smak Imprezy.pl pisze...

[...] Pancakes z truskawkami [...]

Kinga pisze...

cudowne ! ja zjadam je ze smakiem ze zmiksowanymi truskawkami i bananami... [mniam] naprawdę polecam !!