niedziela, 1 sierpnia 2010

Pietruszkowe pesto

Knedlik Express


Parsley pesto

Próbowaliście kiedyś zmiksować pietruszkę i zrobić z niej podstawę sosu do makaronu? Ja tak i efekt bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Jeśłi znudzi mi się bazylia w tradycyjnym pesto, mam już czym ją zastąpić. Sos na bazie pietruszki ma intensywny smak i jest dosyć ostry (ach ta niepozorna natka! ;)). Dobrze smakuje z migdałami, ale sądzę, że z orzeszkami piniowymi byłby równie smaczny. I fantastycznie pasuje do makaronu pełnoziarnistego. Polecam w ramach eksperymentu. No i dla nieziemsko zielonego koloru!


Porcje: 2-3


Czas przygotowania: 15 minut


Składniki:



  • pęczek natki pietruszki

  • 3 ząbki czosnku

  • 60 g płatków migdałowych

  • 2 łyżki tartego parmezanu

  • 100 ml oliwy z pierwszego tłoczenia

  • sól

  • pieprz

  • 250 g penne pełnoziarnistego


Wszystkie składniki umieścić w blenderze lub moździerzu, zmiksować na jednolitą masę (sos powinien być dosyć gęsty), w razie potrzeby dodać więcej oliwy/płatków migdałowych. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Makaron ugotować według przepisu podanego na opakowaniu. Wymieszać z przygotowanym wcześniej sosem. Posypać odrobiną tartego parmezanu.


[:Listonic]


[print_link]

9 komentarzy:

Mihrunnisa pisze...

No proszę ostatnio co do joty zrobiłam sobie takie pesto :-)

Nina pisze...

tak, próbowałam, to jest bardzo dobre :)

próbowałam z orzechami pinii, nerkowcami i zwykłymi ziemnymi, najbardziej zasmakowałam w dwóch pierwszych; nerkowce można podprażyć; jest super

ja jadłam także z macą - jako pastę

Ania pisze...

Świetny pomysł, właśnie mąż przynisł z działki całe pęki pietruszki, pewnie więc wypróbuję!

Paula pisze...

świetny sposób na pietruszkę :)

andzia-35 pisze...

Ja tez próbowalam. Z pieczywem na zakwasie i szynką szwarcdzwaldzką, pycha!

asieja pisze...

ta zieleń jest rzeczywiście świetna

wedelka pisze...

Heh..i u mnie pietruszkowe pesto dziś. Troszkę inne jednak, bo z cukinią :) Lubię takie smaki :) Pozdrowionka ;*

m+a pisze...

sprobuj dodac orzechow wloskich - nadaja glebi i wyrazistości ;)

Makaron i klopsy – duet idealny | Knedlik.pl pisze...

[...] wiedzą, że makarony wszelkiej maści należą do dań moich ulubionych. Spaghetti, papardelle czy penne zawsze mam w szafce – dodam tylko kilka składników i już obiad [...]